Jak na 5 lat eksploatacji to jest ok. Dobre dla 4 osób z bagażem. Auto fajnie jeździ, po za jedną brak poważnych awarii, jest poręczne i dość dobrze wykonane np. brak widocznych śladów zużycia wnętrza. To co denerwuje, to trzaski tablicy rozdzielczej i wentylatora.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik generalnie jest ok, pod warunkiem, że nie kupiliśmy auta do ścigania się. Najlepiej utrzymywać obroty na poziomie 1900 - ekonomicznie, elastycznie. Od 1500 zaczyna działać turbina - co czuć. Niestety przy 120 000 km musiałem wymienić 4 wtryskiwacze - koszt 6000 zł. Innych awarii silnika brak.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi lekko i nie haczy. Dobre zestopniowywanie biegów.
5,0
Układ jezdny
Dość twardy układ jezdny, dobry na autostrady, przy wyższych prędkościach auto mało podatne na boczny wiatr. Przy jeździe po wybojach nie słychać pracy zawieszenia
5,0
Karoseria
Do dziś mi się podoba. Bagażnik mógłby być trochę większy. Brak śladów korozji. Lakier nie jest podatny na odpryski od kamieni.
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie jest ok. Słupki A nie przeszkadzają, do tyłu też nie jest źle. Jedyna uwaga to podatność lusterek podczas opadów do brudzenia się - daszek od góry mógłby być większy i problemu by nie było.
5,0
Ergonomia
Fotele wygodne nawet w długiej podróży. Obsługa bezproblemowa, czytelne wskaźniki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna działa bardzo wydajnie, dużo nawiewów, także na nogi pasażerów z tyłu. Silnik długo się nagrzewa więc dobrze mieć podgrzewane fotele.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok, choć auto jest z tych o "otula' kierowcę. Z tyłu ciasno mają stopy i kolana.
5,0
Wyciszenie
Jak to diesel, jak zimny to go słychać, jak ciepły to mruczy ;-) Odgłos silnika nie jest natarczywy nawet przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie wymiana wtryskiwaczy byłoby 5 gwiazdek. W trasie bez problemu można zejść poniżej 5l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie trudno kupić coś lepszego - dotyczy aut z polskich salonów. Auto warte swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedna - zacięło się sprzęgło klimatyzacji - koszt naprawy 120 zł
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety przy 120 000 km musiałem wymienić 4 wtryskiwacze - koszt 6000 zł. Niestety najnowsza generacja wtryskiwaczy jest bardzo delikatna, nie da się ich również zregenerować. Nadmieniam, że tankuję paliwo tylko na Orlenie, BP itp.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
[l/100km]