Focus Mk3 w wersji kombi idealnie sprawdza się w codziennym użytkowaniu jak i na trasie. Silnik 1.6 95KM wystarczający do normalnej jazdy, 6 biegów w trasie sprawdza się wyśmienicie, jazda tym samochodem to czysta przyjemność, a pokonywanie zakrętów to nadal niedościgniony w tym segmencie wzór. Miejsca wystarczająco, bagażnik spory. Wszystkim niezdecydowanym polecam. Tył kombi bardzo przypomina większego brata Mondeo:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Zadziwiająco elastyczny i dość mocny, nawet jak dla kombi. Idealnie wręcz wyciszony, w środku nie słychać go praktycznie wcale. Nie porywa przyspieszeniem na 2 pierwszych biegach, ale już od 3 jest dużo lepiej. Daję pełną ocenę, gdyż dla mnie moc jest wystarczająca, a kultura pracy tego diesla bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Martwi DPF, ale nikt nie kupuje diesla, by jeździć nim tylko po mieście...
5,0
Skrzynia biegów
Już w poprzednim moim Focusie Mk1 biegi zmieniało się bardzo przyjemnie, trójka jest jeszcze lepsza. Biegi wchodzą z wyraźnym skokiem, ale delikatnie. Skrzynia jest precyzyjna i nie ma problemu z wbiciem właściwego biegu. Jest to mój pierwszy samochód z 6 biegową skrzynią i za ten element również należą się Fordowi słowa uznania.
5,0
Układ jezdny
O układzie jezdnym Focusów krążą legendy i bardzo dobre opinie. Nie inaczej jest w trzeciej generacji. Auto świetnie trzyma na zakrętach, zawieszenie jest bardzo komfortowe, ale i wg mnie bardziej sportowo zestrojone. Nie pozwala Focusowi na żadne przechylania na boki, nawet przy dużych prędkościach. Kolejna maksymalna ocena.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę \"grube\" słupki z przodu ograniczają widoczność, do tyłu, z racji wersji kombi, również wydaje mi się, że więcej było widać w Mk1. Nie jest źle, choć przy cofaniu trzeba uważać.
5,0
Ergonomia
Mam wersję Trend więc konsola środkowa nie posiada tak wielu przycisków jak Titanium przez co ergonomię oceniam bardzo dobrze. Wszystkim steruje się intuicyjnie i bez zbędnego szukania. Wreszcie przednią maskę nie muszę otwierać kluczykiem ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania jeszcze nie było okazji sprawdzać, autko mam niecałe 2 miesiące. Klimatyzacja działa tak jak powinna, szybko chłodzi, utrzymuje temp. na tyle dobrze, na ile potrafi klima manualna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeździmy w 90% w 2 osoby i dla mnie, mierzącego ok. 183cm wzrostu miejsca z przodu jest wystarczająco dużo. Z tyłu również nikt nie narzekał na brak miejsca. Bagażnik wydaje się być trochę mniejszy niż w Mk1, ale i tak jest aż nadto wystarczający. Płaska podłoga w bagażniku i nie wystające nadkola również zasługują na pochwałę.
5,0
Wyciszenie
Każdy kto wsiada do auta jest bardzo miło zaskoczony wyciszeniem tego diesla. W środku prawie niesłyszalny. Również innych odgłosów z zewnątrz w kabinie nie słychać. Daję maksymalną ocenę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Specjalnie kupiłem diesla, właśnie z uwagi na niskie spalanie. Jest to kolejny punkt, który mnie bardzo miło zaskoczył. W trasie na wczasy, z południa Polski nad morze, Focus Mk3 spalił średnio 4,8l/100km. W większości były to trasy z maks. prędk. 90kmh, a i przez pierwsze 1500km starałem się nie szaleć z obrotami. Teraz, przy normalnym użytkowaniu spalanie wg komputera 5.3l/100km. Acha i trzeba powiedzieć, że wskazanie komp. dokładnie zgadza się z moimi obliczeniami spalania przy ciągłym tankowaniu do pełna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Oceniam wysoko, gdyż dostałem spory rabat. Za cenę katalogową - 75tys. wydaje mi się, że nie zdecydowałbym się. Jednak po rabatach od razu wiedziałem, że będzie musiał znaleźć się w moim garażu :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nowe więc mam nadzieję na jak najdłuższą bezawaryjną jazdę, tak jak do tej pory.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nowe więc mam nadzieję na jak najdłuższą bezawaryjną jazdę, tak jak do tej pory.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
[l/100km]