Inne
: Komfort, cisza podczas jazdy, elastyczność silnika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Brak logicznych schowków na drobiazgi
5,0
Całokształt
Auto spełnia moje wszystkie oczekiwania. Zero poważnych wad, kilka bardzo znikomych minusów, które nie wpływają na całościową ocenę samochodu. Jestem kierowcą zawodowym. Autem będę pokonywał 50-60 tys km rocznie. Mam ogromne doświadczenie w prowadzeniu samochodu, znam się na autach i mam w tym temacie dużą wiedzę - więc wiem o czym piszę...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mimo niewielkiej mocy niewiarygodnie elastyczny, brak turbo dziury, moc w zupełności wystarczająca do sprawnego poruszania się po mieście. W trasie do 150 - 160 km/h silnik sprawnie przyspiesza. Cisza w całym zakresie obrotów. Gdyby nie pierwsze 3 minuty po uruchomieniu kiedy słychać delikatny klekot zimnego silnika - nie wiedziałbyś, że to napęd wysokoprężny...
5,0
Skrzynia biegów
Idealne zestopniowanie 6- biegowej skrzyni manualnej. Poszczególne biegi są tam gdzie być powinny, Nie można się pomylić lub błędnie wrzucić biegu. Skrzynia chodzi bardzo precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Świetne zestrojenie zawieszenia. Komfortowo miękkie ale jednocześnie gwarantujące stabilne pokonywanie zakrętów bez względu na prędkość. Jedyny drobny mankament to elektryczne wspomaganie do którego należy się przyzwyczaić (to uwaga dla bardzo wytrawnych kierowców) - ciężko to opisać ale wyczuwa się taki specyficzny sposób wspomagania - zupełnie inny niż w układach hydraulicznych. Ciężko opisać - trzeba spróbować. Ale i tak jest prawie doskonale.
5,0
Karoseria
Po prostu ładna. Moje kombi ma ciemno granatowy kolor niemetaliczny. Tu jedynym mankamentem są nakładki progów. Ta od strony kierowcy właśnie wyskoczyła mi z jednej spinki i będzie wymagała demontażu i ponownego założenia. Świetny wlew paliwa bez zakręcanego korka. CHWAŁA Fordowi za odejście od poronionego pomysłu otwierania maski kluczykiem. Tu otworzysz maskę z wnętrza kabiny. Mój egzemplarz ma składane lusterka i doświetlanie otoczenia auta po otwarciu - fajnie to wygląda i ułatwia podejście do samochodu w nocy.
Auto wyposażone w czujniki parkowania tył/przód i dodatkowo asystenta parkowania. Ja mam generalnie "doktorat" z parkowania i wychodzi mi to bezbłędnie ale gadżet z samodzielnym parkowaniem jest doskonały! Poza tym auto wyposażone w asystenta antyzderzeniowego. Podobno jak się zagapię w kolumnie aut, które hamują - to awaryjnie zahamuje za mnie... no ale oczywiście boję się to sprawdzić...
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność w każdym kierunku. Nawet do tyłu jak się obejrzysz to widać nieźle. Ogromny plus to gigantyczne lusterka, które swoją wielkością raczej pasują do Fiata Doblo lub innego auta pół dostawczego. Świetne wycieraczki motyle czyli lewa w lewą prawa w prawą stronę. Spryskiwacze szyb zraszaczowe, a nie strumieniowe dzięki czemu rozprowadzają płyn na niemal całą szybę.
4,0
Ergonomia
Świetna pozycja za kierownicą, Wszystko jest tam gdzie być powinno, doskonała regulacja fotela i kierownicy. Nie wiem jak czują się w aucie kierowcy o wzroście 2 metrów ale ja (175cm) wpasowuję się tu doskonale. Dostateczna ilość miejsca na nogi pasażerów jadących z tyłu (tu miejsca mogło by być o kilka centymetrów więcej). Regulacja lędźwiowa 2 przednich foteli oraz regulacja ich wysokości - świetnie! Ale w mojej wersji brak podłokietnika... Szkoda bo w długiej trasie prawa ręka wisi na kierownicy i nie jest to zbyt wygodne.
Podstawowa wada tego auta to brak drobnych schowków. Ten pod kierownicą maleńki - portfel tu nie wejdzie. Między fotelami dwa uchwyty na napoje ale jak wstawię tu 0,5l Muszynianki to nie dam rady zmieniać biegów. W daszku przeciwsłonecznym opaska na dokumenty maleńka - więc zwykły obrazek czy zdjęcie żony nie ma szansy się utrzymać. Jedyny ratunek to potężne komory w drzwiach ale jak na ich dnie wylądują klucze z pilotem od bramy, a w międzyczasie włożysz do tych kieszeni notes, butelkę czy inne cuda - to klucze ciężko znaleźć...
Kolejna rzecz - w mojej wersji uchwyty pod sufitem do trzymania się (takie rozkładane rączki) dla kierowcy (!!!) dla pasażera przedniego fotela... a dla pasażerów z tyłu brak!!!
Bagażnik -bardzo ustawny, fajna samo zwijalna roleta, fajne schowki po lewej i prawej stronie, haczyki na torby z zakupami. Nic dodać, nic ująć...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam manualną klimę. Świetnie chłodzi, wszystko działa dokładnie i precyzyjnie. Nawiewy pod fotelami przednimi błyskawicznie przekazują ogrzane lub schłodzone powietrze do tylnych siedzeń. Tu zero zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trochę za mało miejsca na nogi pasażerów tylnych siedzeń w sytuacji kiedy na miejscu kierowcy usiądzie osoba o wzroście 2m... Poza tym auto ciaśniejsze niż Mondeo ale swobodnie można się tu znaleźć.
5,0
Wyciszenie
Największy atut auta! Silnik wydaje w czasie jazdy odgłos podobny do benzynowego. W samochodzie jeżeli nie wkręca się go na bardzo wysokie obroty (a przy jego momencie obrotowym sprawnie można się poruszać wykorzystując zakres 1200-2800) jest niewiarygodnie cicho. Nie ma tu o czym więcej pisać...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj Francuski silnik koncernu PSA jest ponownie niezastąpiony. (miałem go już w Focusie 2). Prawie całkowicie bezawaryjny, cichy i mega ekonomiczny. Jeżdżę wykorzystując moment obrotowy i wskazania asystenta ekonomii (tak, tak... Focus wskazuje kiedy zmienić bieg na wyższy) ale poruszam się bardzo żwawo i płynnie - 90% moich przebiegów to duże miasto. Spalanie na poziomie 5,6l/100km bez włączonej klimatyzacji jest normą. Z Klimą 6.0l/100km bez większego problemu. Zaznaczam, że jeżdżę dynamicznie i sprawnie poruszam się w ruchu miejskim.
Koszty oleju, elementów eksploatacyjnych takich jak tarcze, klocki, wahacze, łączniki stabilizatora na niskim poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdybym dzisiaj kupował ponownie auto w cenie do 30- 35 tys PLN z wysokoprężnym dieslem, kombi - ponownie byłby to Focus. No może jeszcze poszukałbym Peugeota 308 w II wersji bo jest ładniejszy...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na tym etapie NIC
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na tym etapie NIC. Miesiąc temu musiałem wymienić skraplacz (chłodnicę) klimatyzacji ponieważ miała uszkodzenie od uderzenia kamieniem i wypuściła gaz... Koszt tego elementu 420 PLN (Valeo) i wymiana z napuszczeniem gazu 400 PLN
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
[l/100km]