Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi

aaawaldi, 9 lat temu
Silnik 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus III Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie , a przede wszystkim układ kierowniczy, to wzór dla wielu aut wyższej klasy.
5,0
Całokształt
Bardzo funkcjonalne wnętrze, dynamiczny i oszczędny silnik, doskonałe własności jezdne, niespotykane w tej klasie. Bezawaryjny. Trochę mało miejsca na tylnych fotelach - i to tak naprawdę jedyna wada, lecz to raczej norma w tej klasie. W ciągu niecałych dwóch lat 120 tysięcy km bez oszczędzania auta - ZERO awarii !
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na silnik 1,6 , Focus radzi sobie nadzwyczaj dobrze - dynamiczny i oszczędny - w zupełności wystarczający do przyjemnej jazdy po polskich drogach.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6-cio biegowa, dobrze zestopniowana, biegi wchodzą płynnie, krótki skok lewarka.
5,0
Układ jezdny
To chyba największy plus tego auta - bardzo dobrze - jak na tą klasę - zamortyzowane auto, a przy tym świetnie trzyma się na zakrętach - nie wygina się jak pontony VW. Układ kierowniczy jest najlepszy ze wszystkich aut tej klasy, jakimi jeździłem - jest precyzyjny jak w BMW - nie występuje efekt pływania, czy wrażenie "gumowych drążków". Auto "idzie" dokładnie za kierownicą. Bardzo wytrzymały - po 120000 bez oszczędzania - czuć tylko lekkie wybicie amortyzatorów.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki dobra, duże lusterka , trochę gorzej z tylną szybą - jest mała, ale boczne lusterka rekompensują wszystko.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Minus za ESP - aby je wyłączyć trzeba wejść głęboko w menu komputera.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawnie jak na tę klasę auta.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę klasę auta, to z przodu jest ok, zaś z tyłu zaledwie przeciętnie. Oparcie tylnego fotela ustawione zbyt pionowo, co w dłuższej trasie powoduje duże zmęczenie.Trochę ciasno w środku, ale dla rodzin o przeciętnym wzroście jest o.k.
5,0
Wyciszenie
Komfort jazdy jest dobry, auto jest bardzo dobrze wyciszone ( dźwięki silnika i szumy aerodynamiczne). Nawet przy dużych prędkościach szumy aerodynamiczne są niewielkie. Jeżdżę teraz nowym Passatem B8 i jest gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Osoby bawiące się w ecodriving mogą bez problemu oscylować w granicach 4l/ 100 km. Przy normalnej jeździe w trybie mieszanym ok. 5,6 l . Przez 120000km zero awarii. Przy maksymalnym katowaniu 10,5 l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Naprawdę dobra jakość wykonania i wyposażenie. Ciekawy design.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna awaria, to awaria otwierania kluczyka typu scyzoryk ( zacinał się ). To wszystko przez 120000km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto służbowe nieoszczędzane, często jazda po bezdrożach ( bez litości ) - ZERO awarii przez 120000km. W tym czasie tylko standardowe serwisy z wymianą olejów, filtrów i klocków. Od zmiany do zmiany oleju silnik nie wymagał jego uzupełniania. Szacun !

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Kombi