Zawieszenie
: Zawieszenie , a przede wszystkim układ kierowniczy, to wzór dla wielu aut wyższej klasy.
5,0
Całokształt
Bardzo funkcjonalne wnętrze, dynamiczny i oszczędny silnik, doskonałe własności jezdne, niespotykane w tej klasie. Bezawaryjny. Trochę mało miejsca na tylnych fotelach - i to tak naprawdę jedyna wada, lecz to raczej norma w tej klasie. W ciągu niecałych dwóch lat 120 tysięcy km bez oszczędzania auta - ZERO awarii !
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na silnik 1,6 , Focus radzi sobie nadzwyczaj dobrze - dynamiczny i oszczędny - w zupełności wystarczający do przyjemnej jazdy po polskich drogach.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6-cio biegowa, dobrze zestopniowana, biegi wchodzą płynnie, krótki skok lewarka.
5,0
Układ jezdny
To chyba największy plus tego auta - bardzo dobrze - jak na tą klasę - zamortyzowane auto, a przy tym świetnie trzyma się na zakrętach - nie wygina się jak pontony VW. Układ kierowniczy jest najlepszy ze wszystkich aut tej klasy, jakimi jeździłem - jest precyzyjny jak w BMW - nie występuje efekt pływania, czy wrażenie "gumowych drążków". Auto "idzie" dokładnie za kierownicą. Bardzo wytrzymały - po 120000 bez oszczędzania - czuć tylko lekkie wybicie amortyzatorów.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki dobra, duże lusterka , trochę gorzej z tylną szybą - jest mała, ale boczne lusterka rekompensują wszystko.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Minus za ESP - aby je wyłączyć trzeba wejść głęboko w menu komputera.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawnie jak na tę klasę auta.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę klasę auta, to z przodu jest ok, zaś z tyłu zaledwie przeciętnie. Oparcie tylnego fotela ustawione zbyt pionowo, co w dłuższej trasie powoduje duże zmęczenie.Trochę ciasno w środku, ale dla rodzin o przeciętnym wzroście jest o.k.
5,0
Wyciszenie
Komfort jazdy jest dobry, auto jest bardzo dobrze wyciszone ( dźwięki silnika i szumy aerodynamiczne). Nawet przy dużych prędkościach szumy aerodynamiczne są niewielkie. Jeżdżę teraz nowym Passatem B8 i jest gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Osoby bawiące się w ecodriving mogą bez problemu oscylować w granicach 4l/ 100 km. Przy normalnej jeździe w trybie mieszanym ok. 5,6 l . Przez 120000km zero awarii. Przy maksymalnym katowaniu 10,5 l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Naprawdę dobra jakość wykonania i wyposażenie. Ciekawy design.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna awaria, to awaria otwierania kluczyka typu scyzoryk ( zacinał się ). To wszystko przez 120000km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto służbowe nieoszczędzane, często jazda po bezdrożach ( bez litości ) - ZERO awarii przez 120000km. W tym czasie tylko standardowe serwisy z wymianą olejów, filtrów i klocków. Od zmiany do zmiany oleju silnik nie wymagał jego uzupełniania. Szacun !
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
[l/100km]