Auto w zasadzie w prawie każdej kategorii jest gorsze od Focusa pierwszej generacji, ale i tak można je ocenić przynajmniej na czwórkę z plusem.
W porównaniu z konkurencją (Astra, i30, Ceed) wypada bardzo dobrze i dlatego je wybrałem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wiadomo, że jeśli chodzi o przyśpieszenie to trzeba go wkręcić przynajmniej na 3000 obrotów, a mocno ciągnie dopiero powyżej 4000.
Ale i tak bez problemu można się tym autem trzymać lewego pasa, więc auto spełnia moje oczekiwania.
4,0
Skrzynia biegów
Żadnych zastrzeżeń. Biegi wchodzą bardzo dobrze. O ile się orientuję, to ta sama skrzynia jest we Fieście, ale tutaj nic nie haczy, biegi wchodzą lekko. Trochę tylko żal, że wsteczny nie jest synchronizowany, tak jak w moim poprzednim focusie, ale da się przyzwyczaić ;-)
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się trochę mniej precyzyjnie niż Focus jedynka, ale i tak lepiej niż konkurencja. Natomiast w porównaniu z Focusem MkI jest bardziej podatny na ściąganie w koleinach (szersze kapcie, tutaj 215, w MkI miałem 185). Za to nie występują żadne bicia na kierownicy i drgania, z którymi miałem problem w focusie jedynce.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w każdym nowym aucie przeszkadzają przednie słupki. Widoczność w lusterkach bardzo dobra, mimo że nie są specjalnie szerokie.
3,0
Ergonomia
W wersji Titanium z przodu ciasno ze względu na szeroką konsolę środkową. Idiotycznie umieszczony włącznik tylnej wycieraczki (na końcu manetki wycieraczek). Debilne radio Sony ze sterowaniem głosowym, które nie zawsze działa, natomiast normalnych funkcji do przeskakiwania między katalogami z MP3 brak.
Duży plus za wbudowany zestaw głośnomówiący BT (Ford Sync). Reszta OK.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima OK, natomiast po ustabilizowaniu temperatury bez klimy wiatrak zaczyna wiać bardzo powoli, przez co pojawia się parowanie szyb.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 192 cm i za mną to może usiąść co najwyżej dziecko. Z przodu też nie ma szału. Bagażnik mniejszy niż w MkI, mimo że całe auto 10 cm dłuższe.
Ale i tak jest lepiej niż w Astrze IV, gdzie wykorzystanie przestrzeni to kompletna katastrofa.
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę auta - doskonale. Auta klasy o oczko wyższej mają właśnie takie wyciszenie (np. Honda Accord).
To jedyna kategoria, w której MkIII poczynił postęp w stosunku do MkI.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo, że zawsze mogłoby być lepiej, ale nie jest źle. Po 8 latach jazdy dieslem wybrałem teraz benzynę, ponieważ jeżdżę dużo więcej po mieście, a nowe diesle mają filtr cząstek stałych.
Auto pali mi średnio litr więcej benzyny niż ropy poprzednik. Ceny przeglądów dużo niższe. Jestem zadowolony.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nic się nie zepsuło przez 20 000 km. Jedyne co, to komputer pokładowy nie widzi całego baku, tylko 5 litrów mniej. Osobiście wolałbym, żeby nie robiono ze mnie idioty.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 125KM 92kW
[l/100km]