Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi

Krzysztof, 11 lat temu
Silnik 1.6 Duratec 125KM 92kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus III Kombi 1.6 Duratec 125KM 92kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Naprawdę świetne zawieszenie i doskonałe właściwości jezdne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : wyciek oleju z uszczelniacza prawej półosi - usunięty na gwarancji
Silnik : falowanie obrotów zimnego silnika - usunięte przez aktualizację oprogramowania
Zawieszenie : okresowe skrzypienie przedniego zawieszenia na progach
4,0
Całokształt
Dobrze wyglądający, komfortowy i stosunkowo ekonomiczny samochód. Jednak następnym razem zdecydowanie wybrałbym wersję z silnikiem 1.6 Ecoboost 150 KM.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w miarę dobrze radzi sobie z wcale nie lekkim samochodem. Osiągi są dość przeciętne jak na samochód tej klasy z silnikiem wolnossącym o pojemności 1.6 l. Silnik pracuje żwawo i bardzo kulturalnie na wysokich obrotach, bez męczącego hałasu i warkotu. Jest też umiarkowanie elastyczny i \"ciągnie\" już całkiem przyzwoicie od ok. 2500 obr/min. Można nim całkiem sprawnie wyprzedzać pod warunkiem użycia odpowiednio niskiego biegu, przy czym z reguły nie ma konieczności \"kręcenia\" go wyżej niż do 5000 obr/min. W porównaniu do Focusa I 1.6 100 KM hatchback, subiektywnie czasem odczuwam pewien niedosyt, lecz obiektywne pomiary ze stoperem w ręku zupełnie temu przeczą.
5,0
Skrzynia biegów
Lewarek skrzyni biegów chodzi bardzo lekko i precyzyjnie i nigdy się nie zacina. Zdarza się rzadko, że wyskakuje wsteczny podczas cofania (podobnie jak w mk1). Przełożenia skrzyni biegów są bardzo dobrze dobrane biorąc pod uwagę masę samochodu i osiągi silnika. Szkoda tylko, że nie ma szóstego biegu, ale pewnie z tym silnikiem zbyt często by trzeba redukować na piątkę.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo dobrze i z łatwością pokonuje nawet ostre zakręty. Układ kierowniczy z elektromechanicznym wspomaganiem jest bardzo precyzyjny, pracuje dość lekko, co wymaga pewnego przyzwyczajenia, ale potem bardzo cieszy. Jednocześnie zawieszenie jest komfortowo zestrojone i samochód pokonuje nierówności bez nieprzyjemnych wrażeń dla pasażerów. Niestety zdarza się, że okresowo przednie zawieszenie skrzypi podczas pokonywania poprzecznych nierówności typu próg zwalniający. Niemniej jednak nie wpływa to negatywnie na właściwości jezdne pojazdu.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest źle. Wprawdzie kształt nadwozia typu kombi ułatwia trochę cofanie (ponieważ tylna szyba wyznacza koniec samochodu), to jednak przydają się czujniki cofania. Bardzo pomagają też bardzo duże, asferyczne lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Muszę przyznać, że design wnętrza samochodu bardzo mi się podoba i wcale mi się nie znudził. Jest to jeden z podstawowych powodów, który skłonił mnie do zakupu tego auta. Nie przeszkadza mi mnogość przycisków na desce rozdzielczej, a obsługa radia wcale nie wydaje mi się skomplikowana. Komputer pokładowy jest dość prosty, ale praktyczny. Do minusów należą: położenie gniazda 12V na środku konsoli centralnej, brak wyłącznika systemu TCS na desce rozdzielczej (trzeba przez komputer), niemożność wyłączenia samoczynnego ściemniania lusterka wstecznego, brak wyłącznika poduszki powietrznej pasażera.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wnętrza nie do końca się wyrabia przy większych mrozach, za to automatyczna klimatyzacja dwustrefowa działa bardzo sprawnie i jednocześnie inteligentnie się włącza i wyłącza aby jak najmniej wpływać na osiągi samochodu. Zimą bardzo przydają się ogrzewana przednia szyba, lusterka i przednie siedzenia.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, pomimo że deska rozdzielcza i tunel środkowy wręcz osaczają kierowcę i pasażera jak w BMW. Za to w samochodzie o tych gabarytach powinno być więcej miejsca z tyłu. No i bagażnik jest trochę mały jak na kompakt typu kombi, a w dodatku nie znajdziemy w nim żadnych pomysłowych patentów ułatwiających przechowywanie drobiazgów ani zabezpieczanie bagażu przed przemieszczaniem się.
5,0
Wyciszenie
We wnętrzu pojazdu jest stosunkowo cicho, o wiele ciszej niż w Focusie mk1. Składa się na to dobre wyciszenie wnętrza i komory silnika (jest nawet wygłuszenie pokrywy komory silnika) oraz wysoka kultura pracy silnika. Podczas jazdy na niskich obrotach jest bardzo cicho. Nawet podczas jazdy po autostradzie z prędkością 130-140 km/h nie jest głośno, mimo że obroty silnika przekraczają 3500 rpm.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest bardzo umiarkowane jak na samochód tej wielkości, wyraźnie niższe niż w lżejszym o ponad 100 kg Focusie mk1 hatchback, zwłaszcza w mieście. Pokonując trasy o długości rzędu 10 km po przelotowych arteriach Łodzi jadąc bardzo ekonomicznie (z czuciem i przewidując sytuację na drodze) w dość gęstym ruchu da się utrzymać zużycie paliwa na poziomie od 7,5 do 8 l/100 km. Jadąc w trasie ze średnią prędkością ok 80 km/h, częściowo po drogach ekspresowych 110-130 km/h spala niewiele ponad 6 l/100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
W chwili dokonywania zakupu cena katalogowa nie była zbyt atrakcyjna. Na szczęście udało się w miarę korzystnie kupić auto z rabatem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w Fordzie - czasem zdarzają się niezbyt mile widziane drobne efekty akustyczne, pochodzące z różnych części pojazdu. Tak poza tym, jak dotąd nic się nie psuje, jeśli nie liczyć jednorazowego epizodu z nieszczelnym uszczelniaczem półosi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnej awarii jak dotąd nie było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Kombi