Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi

Daniel, 6 lat temu
Silnik 1.6 Duratec 105KM 77kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 83 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Kombi 1.6 Duratec 105KM 77kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Rodzinny samochód, który przy spokojnej jeździe pozwala na bardzo komfortową i oszczędną podróż. Pojemny bagażnik pozwala zabrać duży bagaż, a na tylnich siedzeniach wygodnie usiądą dwie wysokie (180 cm), dobrze zbudowane osoby. Zawieszenie zasługuje na ogromne uznanie - dobrze tłumi nierówności i precyzyjnie wchodzi w zakręty (przy rozsądnej prędkości). Nie polecam dla osób, które często wyprzedzają na drogach krajowych - z tirem, czy autobusem sobie poradzi, ale trzeba silnik kręcić ponad 4000 obr./min - dopiero wtedy czuć przypływ mocy i zryw.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest wystarczający do codziennej spokojnej jazdy. Ze względu na niski moment obrotowy przy niskich wartościach obrotów silnika, trzeba redukować bieg do 3 podczas wyprzedzania. Silnki bardzo oszczędny przy płynnej, spokojnej jeździe ze stałymi obrotami silnika - spalanie chwilowe bywa na poziomie 3,8 L/100. W intensywnym ruchu miejskim trzeba sie liczyć ze spalaniem około 10 L/100.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemów. Aby wrzucić wsteczny, trzeba odczekać 5 sekund, inaczej nie wskoczy (konieczność czekania jest zaznaczona w instrukcji obsługi) - ten typ tak ma fabrycznie. Przydała by się 6 przy wyższych prędkosciach aby oszczędzić paliwo.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo komfortowe, samochód klei sie do jezdni i bardzo dobrze wchodzi w zakręty.
5,0
Karoseria
Bez zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność przez tylną szybę i w lusterkach.
4,0
Ergonomia
Najważniejsze przełączniki są pod ręką. Głębokie kieszenie na bokach drzwi i pojemny schowek. Samochód ogólnie wygodny i przyjemny w prowadzeniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja manualna o szerokich możliwościach ustawienia chłodzenia i siły nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla kierowcy (ponad 180 cm wzrostu bez nadwagi) i na tylnej kanapie dla dwóch dorosłych pasażerów. Bagażnik bardzo przestronny z niskim progiem załadunku.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkosci 120 km/h daje się słyszeć szum opon, a przy obrotach ponad 4 tys/min silnik zaczyna wyć. W pozostałych przypadkach cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na rodzinne kombi z benzynowym silnikiem, to są całkiem przyzwoite.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupując używanego 5-latka dostaje się komfortowy samochód (przestronny z bardzo dobrym zawieszeniem) o osiągach lepszych niż nowe kombi z niższego segmentu za te same pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
P0420 - wydajność systemu katalitycznego poniżej wymaganej wartości. Mechanicy sugerują, że to problem z sondą lambda, bo w tak młodm samochodzie katalizator nie mógł się zapchać. Nie zapchał się, tylko się stopił... W silnikach benzynowych 1.6 niedomaga cewka zapłonowa (drobiazg), ale jak świeca nie dostanie prądu, to mieszanka paliwowo-powietrzna wleci kolektorem wydechowym prosto na rozgrzany katalizator i tam się spali podgrzewając go do tego stopnia, że się zacznie topić. Zabawa z oryginalnymi częściami i usługą w ASO może dojść do 20% wartości samochodu. Pozostaje znalezienie zakładu, który zregeneruje uszkodzony katalizator wymieniając wkład katalityczny - koszt około 1500 zł. Moje wnioski, to konieczność regularnej wymiany świec i profilaktyczna wymiana cewki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Kombi