Zawieszenie
: stuki z którymi serwis sobie nie radzi
4,0
Całokształt
Focus to niezły samochód, z tym silnikiem nie jest rakietą ale do spokojnej jazdy wystarcza. Jeżdżę nim 3 lata, od nowości więc zdążyłem poznać jego dobre i złe strony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kupując auto z silnikiem benzynowym 1.6 bez turbo wiadomo czego się spodziewać - niskiej elastyczności i niezbyt wygórowanych osiągów. Ale też bezawaryjności i łatwej eksploatacji. Focus potwierdza obie opinie. Nie jest zawalidrogą ale i wyścigu spod świateł nim nie wygramy. Za to odwdzięcza się tym, że nie zużywa w ogóle oleju między przeglądami, nie psuje się w nim absolutnie nic a eksploatacja jest prosta (brak turbo, tanie filtry itp)
Spalanie średnie z całego dystansu 90 tys. km - 8,8 L/100km (rzeczywiste - z dystrybutora, komputer pokazuje 8.6)
Aaaale - dużo jeżdżę autostradą z prędkościami 160 km/h - 180 km/h albo po dużym mieście (Wrocław) więc uważam że jest to jak najbardziej w porządku.
3,0
Skrzynia biegów
5 biegów, bez szału. Przy szybszej zmianie biegu lubi zgrzytnąć, wsteczny od czasu do czasu też ciężko wrzucić. Dopiero w polifcie poprawiono znacznie precyzję zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
Jak to ford - sprężyście, dobrze się prowadzi w zakrętach, nie dobija nawet z dużym obciążeniem. Ale pracuje dość głośno, serwis rozkłada ręce bo "ten typ tak ma". Porównywałem jak jest w innych autach w firmie i wychodzi, że tak samo więc może i mają rację:)
W moim egzemplarzu trafił się jeszcze problem z przekładnią kierowniczą. Na nierównościach w zakrętach tłucze się niemiłosiernie. W ramach gwarancji wymieniano już ją dwa razy ale nadal moim zdaniem coś z nią jest nie tak.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdą stronę bardzo dobrze. Lusterka duże więc nie ma problemu z widocznością do tyłu.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, obsługa radia, telefonu itd prosta, nawet pomimo sporej ilości przycisków. Schowki też wystarczają do standardowych zastosowań. Jedynie z miejscem na telefon może być mały problem bo ten mały schoweczek obok skrzyni biegów nie bardzo się do czegokolwiek nadaje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam manualną klimę ale to wystarcza. Chłodzi bardzo dobrze, grzeje też. Zimą szybko zaczyna wiać ciepłe powietrze - w końcu to benzyna.
Nawiew silny, trzeba tylko dbać o wymianę filtra kabinowego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Gdyby nie absurdalnie rozbudowana deska rozdzielcza to byłoby bardzo dobrze. A tak zarówno wszerz (przestrzeń na nogi) jak i wzdłuż (do szyby daleko jak w dużym vanie) jest przeciętnie jak na tą klasę auta.
Bagażnik duży i ustawny, to na plus.
4,0
Wyciszenie
Nieźle, do 160 km/h nie ma problemów z rozmową z pasażerem, potem robi się głośno.
Silnik na wysokich obrotach trochę nieprzyjemnie warczy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To auto służbowe więc na szczęście rubryka mnie nie dotyczy. Ale patrząc na faktury za przeglądy to jest przeciętnie - ford kasuje za wszystko słono i warto korzystać z promocji albo porównywać serwisy w okolicy, za te same czynności kwoty bywają bardzo różne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze, ale bez szału. Tani w zakupie nie był, niczym szczególnym się nie wyróżnia. Po prostu solidne auto ale niezbyt tanie.
Kupując nowe warto rozejrzeć się u konkurencji bo wybór jest duży i każdy znajdzie coś dla siebie.
Jako używany to już bardziej, po 2-3 latach największy spadek wartości ma za sobą, nie psuje się, przynajmniej z tym silnikiem, utrzymanie nie kosztuje dużo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stuki w przekładni kierowniczej, hałasująca tylna klapa, urwany uchwyt do regulacji fotela - poza tym nic się nie działo. Nawet żarówka tylko raz się przepaliła przez 3 lata.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zawiódł na drodze, zawsze odpala rano - chyba o to chodzi:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 105KM 77kW
[l/100km]