Mam to auto dopiero od pół roku i przejechałem ponad 8kkm więc nie do końca moja opinia będzie obiektywna. Ogólnie auto robi dobre wrażenie. Silnik o mocy 105KM jest dość dynamiczny jak tę moc i pojemność, spodziewałem się że będzie gorzej. Z pewnością lepiej przyspiesza niż Golf Variant 1.6 czy Megane 1.6. Jakość materiałów wnętrza jest bardzo różna, plastiki i tapicerka drzwi jest moim zdaniem słabej jakości. Elementy deski rozdzielczej są lepiej wykonane, ale za to bardzo słabo spasowane. Mimo to wnętrze robi dobre wrażenie, głównie dzięki ciekawej stylistyce. Materiały wykończeniowe są trwałe, po 123 kkm nie widać żadnych śladów zużycia. Zawieszenie jest komfortowe ciche a auto prowadzi się bardzo precyzyjnie i przewidywalnie. Moim zdaniem to największy atutu Focusa 3.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest zaskakująco dynamiczny (jak na pojemność i moc)
4,0
Skrzynia biegów
dość precyzyjna, ale biegi są nieco zbyt krótko zestopniowane
5,0
Układ jezdny
Świetne zawieszenie, dość komfortowe i ciche
Komfort
4,0
Widoczność
Komfort jest bardzo dobry, niezłe jest wyciszenie wnętrza. Krótki 5 bieg powoduje, że powyżej 120km/h robi się głośno
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, ale włącznik świateł jest trudno dostępny dla wyższych osób
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest słaba, zarówno ogrzewanie jak i klimatyzacja są mało wydajne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest ok, choć dla pasażera powyżej 180 cm robi się ciasno, głównie przez dość mocno rozbudowaną deskę rozdzielcą
4,0
Wyciszenie
jw
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik z serii Sigma (1.6 Ti-VCT) dobrze znosi pracę na instalacjach IV generacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 105KM 77kW
[l/100km]