Auto może ciut lepsze niż przeciętna. Jakość materiałów w miarę przyzwoita, stylistyka wnętrza na 4, ale wyglądem, komfortem ani niczym szczególnymi nie zachwyca.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik zdecydowanie za mały. Umożliwia przemieszczanie się i bez załadunku i pasażerów jest poprawnie. Wystarczy jednak dociążyć i wyprzedanie to istna gehenna. Dodatkowo na niższych biegach przy wkręcaniu sporadycznie ale występuje delikatna czkawka.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to japończyk ale skrzynia w miarę przyzwoita. Krótkie ruchy dźwignią i precyzyjnie wchodzące biegi.
4,0
Układ jezdny
Po blisko 50k km nie odczuwam żadnych problemów z zawieszeniem i układem jezdnym, a auta nie oszczędzam. Moim zdaniem zawieszenie jest zdecydowanie zbyt miękkie co bardzo negatywnie przekłada się na pewność podczas pokonywania ostrzejszych zakrętów. Podwyższa jednak komfort na nierównościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Wystarczająco przyzwoita.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciężko powiedzieć bo w tej klasie pamiętam tylko focusa. Moim zdaniem jest ciasno, a nie jestem mega wielkim facetem.
3,0
Wyciszenie
Średnio - nie najlepiej ale i nie najgorzej. Silnik przy wyższych obrotach słychać nieco mocniej.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moim zdaniem jak na niedużą moc (105KM) i słabą dynamikę auto pali dużo. Na dystansach powyżej 100km gdzie 95% to trasa, średnia około 7 litrów/100km. Średnia prędkość 70km/h i głównie 5 bieg.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie żadnych awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 105KM 77kW
[l/100km]