Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi

Newbojkot, 2 lata temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 92 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Inne : wyposażenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : bład katalizatora
4,0
Całokształt
To mój drugi wpis, auto pojechało w trasę zatem można coś więcej o nim napisać. Generalnie zasługuje na 4 z malutkim plusikiem. Dla rodziny 2 +2 warunkowo . Dla oszczędnego kierowcy alternatywa dla diesla jest (jak jeździ emerycko). Jest tańszy niż VW, Opel, niektóre Francuzy i to jest plus. No i można złapać bogatą wersję wyposażenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
No cóż, silnik jak do kosiarki a nie samochodu. Te 125 Km dostępne w górnym zakresie obrotów a wówczas spalanie idzie mocno do góry. Sama kultura pracy , elastyczność, wyciszenie są akceptowalne. Nie mam z nim problemów, a wymieniony rozrząd i pompa wody to są newralgiczne elementy wielu silników. Co do awarii układu chłodzenia - nie ma na nią recepty, mam obserwować wskaźnik temperatury i sprawdzać jeden przewód który może się rozszczelnić (wada fabryczna). Nie ma sensu go wymieniać zawczasu (ponoć u mnie chyba wymieniony). Silnik do spokojnej jazdy (ekologia) . Przyśpieszenie - do 80 km w miarę , na trasie trochę słabo, trzeba redukować. W górach odstaje ale bez przesady. Bardzo czuły pedał gazu, trzeba nim delikatnie operować bo inaczej pali nie jak 1,0.
5,0
Skrzynia biegów
Jak na razie precyzyjna, biegi dobrze wchodzą i bez dużego oporu, może są zbyt krótkie, ale silnik łatwo wchodzi na obroty.
5,0
Układ jezdny
No tutaj recenzenci sie nie pomylili, to jest bardzo mocny punkt pojazdu. Samochód bardzo dobrze się trzyma jezdni i fajnie wchodzi w zakręty (ale bez przesady, to nie wersja sportowa). Wspomaganie i układ kierowniczy precyzyjne, dla mnie w porządku.
4,0
Karoseria
Nie rdzewieje, dość łatwo łapie zadrapania, lakier jest dośc trwały ale bez przesady.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - słabo, lusterka boczne mogłyby być wieksze, tylnia szyba i lusterko wsteczne są ok. Bardzo pomagają czujniki parkowania przód i tył, to jest kawał samochodu choć się taki nie wydaje.
3,0
Ergonomia
Daje 3 , przeładowana konsola, dużo przycisków, zmiana muzyki wiele przycisków, nie wszystko jest z kierownicy, wcale nie intuicyjna obsługa. Wersja po liftingu wygląda lepiej ale ja mam przed. Na plus bogate wyposażenie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie nagrzewał się szybko, klima też działa ale podnosi spalanie a w Renault Megane tak nie było. Jest to czynnik starego typu także koszty są niskie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najsłabszy punkt samochodu. Bardzo długo ustawialem fotel żeby było komfortowo a i tak jakoś jest dziwnie. Fotele są ok ale miejsca dla kierowcy nie jest zbyt dużo, a z tyłu też słabo jak ktoś wysoki. Miejsce na telefon - nie ma. Schowki i inne miejsca na kubki itp. są ale nie powalają przestrzenią. Rodzina 2+2 może narzekać (no chyba że dzieci są do 10 roku zycia). Bagażnik niby ustawny ale Renault MEgane miał większy. No i brak koła zapasowego.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle do 120 km/h a potem już przeciętnie. Może to wina opon (wielosezonowe nigdy nie będą ciche).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie - ja jeżdzę jak emeryt to i w trasie do 110 km/h będzie 5 litrów bez klimy, w mieście do 7 l ale też spokojnie. Nie było na razie innych awarii, oby tak dalej. Ceny części - akceptowalne, na razie wymieniłem filtry.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony za drogo, ale liczę na niską awaryjność. Oby ten silnik dojeździł do 200 000 km.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuta antena gps (naprawa tania), wyskakujący błąd katalizatora i sondy ale na trasie zniknęło. Trzeba nim jeździć nie tylko w mieście ale i na trasie. Coś tam pokazywało o żarówce hamowania ale zniknęło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic, odpukać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Kombi