Trudno ocenic pojazd po 2 tygodniach użytkowania, ale zasługuje na 4. Pewne elementy są lepsze niż w poprzednim aucie (silnik, wyciszenie, wyposażenie, zawieszenie ), inne wypadają słabiej ale o tym ponizej. Ford jest tańszy w zakupie niż VW , Peugeot, Opel i to zadecydowało o zakupie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Osobiście nieco obawiam się tego silnika, ale kupiony z wymienionym rozrządem , pompą i olejem więc powinno byc ok. Turbo to się włacza powyżej 2 tys obrotów a ja jeżdzę po mieście zatem te 125 km jest wystarczające do spokojnej jazdy po mieście. Na trasie brakuje mocy i do wyprzedzania trzeba redukowac biegi. Ale powtarzam - to jest silnik do spokojnej, ekonomicznej jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Dla mnie na razie bardzo dobra, lepsza niż w Renault Megane, choć dość krótka. 6 bieg do jazdy na autostradzie się przydaje .
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny, pojazd się trzyma jezdni, chyba opony mogłyby być lepsze (no ale takie kupiłem z autem). Trzeba było ustawić zbieżnośc.
4,0
Karoseria
Wydaje się nieco delikatna, rdzy nie widać.
Komfort
4,0
Widoczność
Przodu nie zobaczysz, lusterka wsteczne mogłyby być większe , szyba tylnia większa niż w Reanult megane 3 co jest ok. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu bardzo pomagają, to jest kawał samochodu.
4,0
Ergonomia
Za mało możliwości sterowania z kierownicy, radio nieobsługiwane z kierownicy , wyświetlacz nieco mały . Można to było zrobić lepiej. generalnie wyposażenie jest bogate ale przełączniki nieintuicyjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimy nie używałem za to ogrzewanie bajka, 1 km i się robi ciepło.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No niestety powtarzam co napisali inni, konsola środkowa jest za szeroka, siedzenie z przodu choć mają wiele ustawień nie ma tyle przestrzeni dla kierowcy. Z tyłu przeciętnie, bagażnik też przeciętny. Dla rodziny 2 +1 ok, 2+2 już bym się zastanawiał czy ok.
5,0
Wyciszenie
Lepiej niż w Renault Megane, prawie nie słychać tego 3 cylindrowca.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno ocenić , jestem przed wizytą w warsztacie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny pojazdów używanych są chore, mam nadzieję że stan techniczny jest taki jak wynika z przeglądów czyli ok.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeba ustawić nawigację, światła niemieckie do zmiany, system start stop nie działa choć wszystko jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, auto po zakupie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
[l/100km]