Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi

kamil_rud, 3 lata temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 142 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Przejechałem prawie 10 tys. km w 4 miesiące, w tym około 3 tys. po Rumunii. Póki co bez niespodzianek. . Mimo małego silnika autem jeździ się bardzo przyjemnie. Dało radę na trasie transfogaraskiej, więc wkładam między bajki zdania, że litr pojemności to może mieć czajnik. Przy zestawie dwie osoby + pełny bagażnik nie czułem braku mocy. Wiadomo samochód z tym silnikiem jest dla spokojnego kierowcy jednak na pewno nie będziemy zawali drogą. W środku jest cicho i wygodnie. Samochód pewnie się prowadzi, dla mnie doskonały kompromis pomiędzy zawieszeniem pontonowym, a twardym choć z przewagą tej drugiej cechy. Pewnie dodam jeszcze jakieś uwagi, gdy zrobię więcej km.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wiadomo 1,0 szału nie robi, ale mimo to jest dynamicznie i elastycznie. Średnie spalanie, jadąc spokojnie ale nie jak "emeryt" przy dwóch osobach i pełnym bagażniku wynosi 6 l. Przy bardzo zakorkowanym mieście pewnie z litr więcej.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dobrze, Dobrze dobrane przełożenia. Auto zbiera się dobrze nawet z 6 biegu.
5,0
Układ jezdny
Jak to w Focusie zawieszenie rewelacja. Dla mnie idealne, pewnie się prowadzi, nie jest za twarde, dobry odbiór tego co dzieje się z samochodem.
5,0
Karoseria
Póki co ok. Chociaż krótko mam samochód i jest on w miarę świeży. Żadnych odprysków itp.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki A są szerokie i trochę zabierają widoczność. Poza tym jest bardzo dobrze
4,0
Ergonomia
Wnętrze plastikowe ale ok. Nic nie trzeszczy, wszystko pod ręką. Bardzo wygodnie oczywiście jak na kompakt. Na tylnej kanapie plastik na drzwiach trochę przytłacza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto chłodzi, grzeje, jak się szyby otworzy to jest przewiew. Nie mam zastrzeżeń, póki co.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele podstawowe, dobrze trzymają w zakrętach, nie męczą nawet na długiej trasie. Za mną (175 cm) wygodnie usiądzie osoba o takim samy wzroście lub nawet wyższa.
5,0
Wyciszenie
Do 140 km/h bardzo cicho, potem opony zaczynają głośniej szumieć. Silnik mocno słyszalny nierozgrzany i przy przyspieszaniu. Opory powietrza też słabo słyszalne. Oczywiście jak na kompakt
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rozrząd na pasku ale pracujący w oleju. Same części tanie ale wymiana wymaga dużo pracy i wiedzy. Czas usługi to ok. 10 roboczogodzin, więc tanio nie było. Byle mechanik będzie miał problem. Olej 5w20, więc trochę droższy od tych popularnych no i trzeba kupić 5l. Poza tym części wydają się być w przystępnych cenach z tego co sprawdzałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic się z samochodem nie dzieję, auto jest wygodne i praktyczne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam krótko, z tego co wiem poprzedniemu właścicielowi samochód nie sprawiał niespodzianek. Jedynie chowający się kluczyk do pilota zacina się.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Kombi