Silnik
: Jak na 1.0 125km jest zaskakująco dynamiczny i elastyczny.
5,0
Całokształt
Podsumowując wszystkie opisane wcześniej elementy składające się na ocenę samochodu śmiało mogę całościowo ocenić samochód jako doskonały. Mam kontakt ze sprzedawcami innych marek i wierzcie mi że boją się o sprzedaż samochodów z klasy kompaktowej od kiedy ford wypuścił wersję edition. Oczywiście straszą przed awaryjnością itp., natomiast wystarczy spojrzeć na raporty Dekry. W 100% polecam. Przejadę więcej to wypowiem się wtedy na temat jego awaryjności bądź bezawaryjności. Jak czytam komentarze o \"mułowatości\" silnika ecoobost to widzę przestraszonego sprzedawcę marki Opel, Kia, VW siedzącego przed komputerem, który wiedząc że nie wyrobi targetu wypisuje takie bzdury.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik niesamowity, trzeba się przejechać żeby uwierzyć(oceniam silnik sam w sobie, a nie w porównaniu z innymi o wile mocniejszym). Od 2200obr/min można spokojnie wyprzedzać. Przy wyprzedzaniu śpiący pasażer nawet nic nie usłyszy, ani nie poczuje. Kolumna 3 samochodów jadąc na 5 biegu 90km/h nie stanowi żadnego problemu. Cichutki i elastyczny. Prędzej usłyszymy opony niż silnik.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia biegów chodzi bardzo płynnie i bez najmniejszego wysiłku. Ekonomiczna jazda wymaga dość częstej zmiany biegów co powoduje, że w jeździe po mieście na niektórych odcinkach używamy też 5 biegu. Oczywiście jak kogoś nie interesuje niskie spalanie to można całe miasto przejechać nawet na 2 biegu, na którym osiągniemy nawet 90km/h co można obejrzeć na filmikach z youtube.
5,0
Układ jezdny
Przed zakupem jeździliśmy używanymi Audi A4 2010, Toyota Avensis 2012, Kia Sportage 2012, VW Passat 2010. Na nasze drogi nowy focus nie ma porównania. Znajdą się osoby, które powiedzą że modele Audi, VW, czy Toyota przy prędkości 200km/h mają lepsze trzymanie na zakrętach, ale komu potrzebne takie właściwości? Focus \"płynie\" po dziurach, a dość wysokie zawieszenie powoduje, że spokojnie można podjeżdżać pod krawężniki i nie musimy obawiać się o większe kamienie czy pasy zwalniające.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest kwestią przyzwyczajenia. Ja mam czujniki z przodu i tyłu, tak więc parkować się nie boję. Nie jest to dla mnie ważna kwestia ponieważ nie widzę dużych różnic między poszczególnymi modelami kombi. Jedyny malutki minusik to zamontowany \"panel\" na szybie za lusterkiem co trochę odgranicza widoczność na sygnalizację świetlną jeżeli stoimy jako pierwsi prawie pod światłami. Oczywiście minusik pod względem widoczności, ale duży plus jako jeden z elementów wyposażenia zawierający wiele czujników.
4,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie ma być. Do wszystkiego sięgamy bez problemu i potrzeby nachylania się. Biegi zmieniamy trzymając łokieć na podłokietniku. Na prawdę rewelacja. Sterowanie większością funkcji odbywa się z kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszytko super. Szybko się nagrzewa jak i chłodzi w zależności czego potrzebujemy. W MK1 czekało się z 8 minut zanim nawiew zaczynał nagrzewać. W MK3 dzieje się to prawie natychmiast.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodna pozycja za kierownicą. W zależności od ustawienia kierownicy (ja mam ją opuszczoną bardzo nisko) należy uważać przy wysiadaniu i wsiadaniu, ponieważ ociera się o nią kolanami (wzrost 186cm). Niżsi kierowcy nie mają problemu. W kombi zarówno z przodu jak i tyłu nawet osoby o wzroście powyżej 190cm maja pełno miejsca.
5,0
Wyciszenie
Cisza, zarówno przy wyprzedzaniu jak i jeździe po dziurach. Czasami na szorstkiej nawierzchni można usłyszeć jedynie opony. Wyciszenie porównywalne z klasą premium.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogę napisać o spalaniu, ponieważ innych cen jeszcze nie zdążyłem poznać. Jadąc na 6 biegu 80km/h 5.0 l, 100km/h 6.0 l, 120km/h 6.5 l. Po mieście w zależności od dynamiczności jazdy. W moim przypadku średnie spalanie po mieście to ok 7.0 l (ekonomiczna jazda).
5,0
Stosunek jakość/cena
Zamówiłem wersję Edition jeszcze zanim reklama pojawiła się na stronie i w telewizji. Jestem niesamowicie pozytywnie zaskoczony. Żadna inna marka nie zaproponuje takiego wyposażenia i takiej jakości w cenie 65 700 zł. Samochód montowany w Niemczech.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie samochód ma 1000km tak więc nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie samochód ma 1000km tak więc nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
[l/100km]