Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi Facelifting

Patryk WLKP, 4 lata temu
Silnik 2.0 TDCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 53 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus III Kombi Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mocny, dynamiczny a jednocześnie oszczędny. W końcu to silnik PSA.
5,0
Całokształt
W chwili pisania postu (10.10.2020r.) auto zupełnie bezawaryjne. Auto ma 3 lata i 53 tys km przebiegu. Silnik mocny i oszczędny. Wnętrze: zamiast twardego plastiku na drzwiach Ford mógłby dać "coś miękkiego". Miałem Astrę G (rok 2003) i tam na drzwiach były miękkie materiały. No cóż... Ogólnie auto bardzo dobrze wyposażone, np ma światła biksenonowe skrętne. Jako mijania spisują się dobrze ale drogowe mogłyby być lepsze. W poprzednim Focusie (MK 2 Lift) było z kolei na odwrót.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ma potężny moment obrotowy co przy mokrej nawierzchni daje efekt taki, że dopiero na trzecim biegu jest porządna trakcja. Przy wyprzedaniu nie trzeba specjalnie redukować. Ale poza tym jest też bardzo oszczędny. Przykład: trasa Warszawa-Konin autostrada A2, zapięty 6 bieg, 2 tys. obrotów i było równe 125km/h. Przy takiej jeździe (no, czasami trzeba było oczywiście delikatnie przyspieszyć by wyprzedzić) dało to średnie spalanie 4,9 litra (wg wskazań komputera). Wg mnie to chyba dobry wynik. Ogólnie silnika daje radę z tym autem (1390kg) a nawet z 4 osobami na pokładzie wraz z bagażem.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa poprawnie, ale gdy tylko jest jesień i zima to na zimnym oleju biegi haczą i czasami trzeba poprawić wciśnięcie danego biegu. Latem tego problemu nie ma. Może wymiana oleju coś pomoże...
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi, układ kierowniczy jest bardzo czuły. Ogólnie wszystko w dobrze.
5,0
Karoseria
Poprzednio miałem Focusa MK2 po lifcie z 2010 roku. Gdy auto miało 6 lat już mocno było widać rdzę na tylnych błotnikach. Pomimo, że był garażowany. W tym modelu na razie nie zauważyłem aby gdzieś pokazywała się rdza. Ale profilaktycznie zakonserwowałem profile zamknięte gorącym woskiem. Może to coś da a na pewno nie zaszkodzi.
Komfort
3,0
Widoczność
Dzięki dużej szybie czołowej widoczność do przodu jest bardzo dobra. Problem jest w momencie gdy chcemy wjechać na jakiejś małe rondo. Wtedy trzeba wychylić się trochę do przodu by lepiej widzieć bo słupki A trochę ograniczają widoczność na boki.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Nie trzeba niczego szukać. Wszystkie przyciski podświetlone (u niektórych konkurentów nie wszystkie przyciski są podświetlone). Jest OK.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa. Klima też ładnie chłodzi ale gdy pada deszcz i się usiądzie w wilgotnych ubraniach przednia szyba szybko zachodzi parą. Szmatka pomaga na krótko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja jako kierowca nie narzekam. Z tyłu za mną siedzi żona z 3 letnim synem - małżonka nie narzeka na brak miejsca. Jest dobrze.
5,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Z prędkościami jakimi jeżdżę (100 - 120 km/h) jest w miarę cicho. Da się normalnie rozmawiać, nie trzeba krzyczeć. Przy 140 km/h też jest dobrze. A na wolnych obrotach tylko trochę słychać silnik. Ogólnie jest dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jak na razie jest jeszcze na gwarancji i muszę na wymiany oleju i filtrów jeździć do serwisu - tanio nie jest a tym bardziej, że olej wymieniam co 10 tys.km. Po gwarancji zmieniam nieautoryzowany serwis Bosch. Jest taniej niż w serwisie Forda.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jako nowe Focus kosztował 95 ty.zł. W tej cenie mam czujniki parkowania przód i tył, sam parkuje, klimatyzacja dwustrefowa, pełna elektryka, automatycznie składane lusterka, reflektory biksenonowe skrętne, radio Sync 3 z nawigacją, czujniki zmierzchu, deszczu, podgrzewana przednia szyba i jeszcze kilka rzeczy o których teraz zapomniałem... :) Ogólnie to chyba przyzwoita cena jak na tak wyposażone auto. A tym bardziej z dwulitrowym dieslem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma 3 lata i 53 tys,km przebiegu. Przez ten czas tylko osłona termiczna wydechu odpadła ale naprawili to w serwisie w ramach gwarancji. Tak to do tej pory nic się z autem nie działo. Oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto ma 3 lata i 53 tys,km przebiegu. Przez ten czas tylko osłona termiczna wydechu odpadła ale naprawili to w serwisie w ramach gwarancji. Tak to do tej pory nic się z autem nie działo. Oby tak dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Kombi Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Kombi Facelifting