Jest ok , zobacz opis, test zakończony przy 170 000 km po dokładnie dwóch latach. Focus po wirusie na ok. 200 KM. Totalnie bezawaryjnie. Przesiadka na Mondeo V Liftback 180 km A/T.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dosyć mocny , głośny na zimno , gładko pracuje po rozgrzaniu , choć czasami na wolnych obrotach słychać takie delikatne grzechotanie. Byłem w serwisie na przeglądzie i stwierdzili że jest ok.Bardzo szybko się zbiera na każdym biegu i ciągnie do wysokich obrotów. Przejechał ze mną już 60 000 i póki co żadnej awarii nie było .
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie , delikatnie czuć każde kliknięcie a skrzynia pracuje cicho
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie w tej wersji ( trend sport) jest dla mnie naprawdę wspaniałe. Nie polecam osobom które jeżdżą tylko po mieście bo czasami na dziurach brakuje komfortu ale w zakręty wchodzi perfekcyjnie. Jedyny problem to fakt że od samego początku coś stuka z lewej strony a nie mam czasu podjechać do serwisu. Stukalo tak do samego końca ale nie pogarszalo się.
5,0
Karoseria
Lakier nie odprysl nigdzie, maska trochę wypiaskowana I progi.. Brak oznak korozji
Komfort
5,0
Widoczność
Słupek A nie przeszkadza , widoczność do tyłu ok
2,0
Ergonomia
Fotele kubełkowe są bardzo wygodne , choć umiejscowione wyżej niż np. w Golfe. Bardzo duży mankament jak dla mnie to brak możliwośći ustawienia fotela tak aby ułożyć lewą rękę na tapicerce drzwi a prawą na podłokietniku i móc w tej pozycji kierować .Pokonuje długie trasy i to jest naprawdę porażka że nie można podłokietnika regulować na wysokość ani go wysunąć do przodu .A więc podłokietnik jest ale bezużyteczny , chyba że będziemy jeździć z lewą ręką na kierownicy i pochylimy się na prawo
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wolno się nagrzewa a podczas mrozów , (ostatnio po -20) już po nagrzaniu kabiny gdy jest w niej ciepło , gdzieś wieje i marzną dłonie .Klima raz za mocno nagrzewa a następnie szybko schładza do zadanej temperatury. Ponadto niby na tylny rząd foteli jest ogrzewanie niestety przez dysze znajdujące się pod przednimi fotelami nic nie leci... Jednym słowem wentylacja i ogrzewanie do bani! W Mondeo jest podobnie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dobrze , choć plastiki na drzwiach mogły by być wykonane z miększego materiału , natomiast nic nie skrzypi ani nie trzeszczy. W tym aucie znajduje się system Sync 3 dużym wyświetlaczem i 10 głośnikami SONY lecz niestety gra przeciętnie , gorzej niż w Golfie 6 standardowy zestaw ale dając na maxa nic nie trzeszczy .
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest doskonałe , w porównaniu do Golfa 6 1,6 TDI. Po ok 100 000 silnik zaczął pracować miękko i zrobił się jeszcze bardziej cichy. Zmienił się jednak dźwięk.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem ponieważ auto jest serwisowane i nic poza standardowymi przeglądami się nie dzieje. I nic się nie wydarzyło do końca użytkowania 170 000
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie to było fajne nowe auto
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stuki w przednim zawieszeniu już od wyjazdu z salonu, zawieszający się czasami sync3 rozłącza się połączenie bluetooth,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak , nie stanał nigdy w drodze
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 150KM 110kW
[l/100km]