Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi Facelifting

emgie, 4 lata temu
Silnik 1.6 TDCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 192 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus III Kombi Facelifting 1.6 TDCi 115KM 85kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Nadal najlepsze w klasie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Na szczęście znane tylko z opowieści: dwumasa i turbo
4,0
Całokształt
Samochód został kupiony w przemyślany sposób - miał być niezawodny i względnie tani w eksploatacji. Ma pewne niedociągnięcia w codziennym użytkowaniu i ergonomii ( przesiadłem się z francuskiego minivana ....) ale jest pewny i praktycznie bezproblemowy. Jego atutem jest spory wybór na rynku wtórnym, ceny na niższym poziomie niż Octavia i Golf i uniwersalny , ponadczasowy design. Bardzo dobre i sprawdzone silniki z grupy PSA.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w zupełności wystarczy do codziennej jazdy. Doskonale sprawdza się na trasie ( z przepisowymi prędkościami) . Moim zdaniem nie należy słuchać się wskazówkom dot. ekojazdy - wymuszają zbyt niskie obroty, co może powodować zbędne obciążenia w układzie korbowo-tłokowym. Turbo działa ładnie, turbo-dziura nieodczuwalna. Chciałbym aby miał troszkę więcej mocy, myślałem nawet o powerboxie lub chipie ale po zastanowieniu wybrałem bezproblemową eksploatację ( więcej mocy w nowym aucie). Warto skrócić interwał wymiany oleju do max. 15.000 km
5,0
Skrzynia biegów
Dobra skrzynia. Fajny, długi 6 bieg, bardzo przydatny w trasie.
5,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń. Jest dobrze a nawet bardzo dobrze. Kontrola trakcji niezbyt nachalna. Hamulce skuteczne - uwaga dla nowych użytkowników: biorą z góry i to dosyć mocno. Trzeba się przyzwyczaić - na początku pasażerowie "polecą" do przodu ( to w zasadzie jedyna ich wada). Trwałość całego układu jezdnego bardzo dobra.
3,0
Karoseria
Nadwozie jest ładne. Lakier niestety jest miękki, narażony na zarysowania oraz odpryski (przednia klapa). Powierzchnia bocznych szyb troszkę za mała (szczególnie w tylnej części nadwozia). Największa wada Focusa MK3FL w nadwoziu kombi to bagażnik. Po pierwsze jest niestarannie wykończony, jakość tapicerski , boczków, klapek od malutkich schowków z boku jest zła i nie przystaje do współczesnego auta klasy kompakt. Sam bagażnik średniej wielkości - jest szeroki i raczej niski. Na co dzień nie jest szczególnie praktyczny: haczyki na torby są za małe (mogłyby być składane), oświetlenie przestrzeni bagażowej moim zdaniem zbył słabe, brak bocznych przegródek ( są bardzo praktyczne - takich jak np. w skodach i VW). Pod bagażnikiem nie ma żadnego schowka mieści się tylko dojazdówka. Moim zdaniem ta przestrzeń jest niewykorzystana, pod podłogą - od spodu pomimo kształtu tłumika w TDCI jest jeszcze dużo miejsca - szkoda, że nie zagospodarowanego. Jakość tapicerki bagażnika - mierna. Łatwo się brudzi - sierść psa wbija się mocno i bardzo ciężko jest ją oczyścić.
Komfort
4,0
Widoczność
Z uwagi na powierzchnię tylnych szyb lekko utrudniona widoczność na boki przy cofaniu. Czujniki cofania wskazane (choć nie niezbędne) podobnie jak kamera z szerokim kątem widzenia
4,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą poprawna. Sama kierownica wygodna i miła w dotyku (choć skóra jest ekologiczna i różnie bywa z jej trwałością). Moja wersja nie ma regulacji pochylenia zagłówków (nie wiem czy inne ją posiadają), fotele w wersjach cywilnych mają za małe trzymanie boczne, rączka od zamknięcia drzwi kierowcy wymusza nienaturalne wygięcie dłoni. Klamki zewnętrzne bardzo fajne i pewnie leżące w dłoni. Solidne uchwyty zamknięcia klapy w kombi
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja przy klimatyzacji automatycznej sprawna. Kompresor lekko słyszalny ( jest sprawny), Nawiewy boczne - szkoda, że połączono kierunek góra dół z zamykaniem dostępu - oddzielne pokrętło jak w nawiewach środkowych byłoby dużo lepsze. Brak oddzielnych nawiewów na tył ( w obudowie tylnej schowka centralnego - szkoda, konkurencja to już ma). Ogrzewanie zimą względnie skuteczne choć polecam poszukać wersji z elektryczna grzałką i grzaną kierownicą. Grzane fotele super.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 173 cm i za kierownicą jest OK. Konsola jest faktycznie za szeroka i miejsca na kolano mogłoby być więcej. Z tyłu jest ciasnawo - pod tym względem Focus troszkę odstaje od konkurencji typu Octavia czy Golf. Kanapa jest dla 2 osób ( w 3 jest za ciasno )
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie ( biorąc pod uwagę diesla pod maską ) jest dobre. Całość psują dzięki plastików - roleta, boczki drzwi i tylna klapa - u mnie wymaga już interwencji i samodzielnego wygłuszenia, zlikwidowania luzów, na nierównościach jest to irytujące.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - duże miasto, korki do zaakceptowania ( LATO 6,5 - 7, Zima: 7,3 - 7,7. Trasa bardzo dobrze - uda się zejść do poziomu 4,2 - 4,3 ale nie warto. Realnie ok. 5,5. Ceny napraw i materiałów eksploatacyjnych na średnim poziomie. Mnie nie spotkało nic nieprzewidzianego - ale wiem, że ważny jest dobry i uczciwy mechanik. Ceny w ASO jak wszędzie - kosmos !!!!
4,0
Stosunek jakość/cena
Focus kombi w TDCI to dobra propozycja dla jeżdżących i niezbyt wymagających. Jest absolutnie poprawnym autem pozbawionym poważniejszych wad. Nie budzi emocji ( no chyba, że w wersji ST) i chyba właśnie do tego został zaprojektowany.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem żadnych problemów. Może jeszcze na nie za wcześnie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko codzienna eksploatacja i konserwacja. ( przepraszam raz trafił się oring od klimy). Focusy to dobre, trwałe auta.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Kombi Facelifting