Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi Facelifting

Paweł, 4 lata temu
Silnik 1.5 TDCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus III Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Inne
4,0
Całokształt
Samochód ( jakość wykonania, wrażenia z każdy, bezpieczeństwo )adekwatny do ceny zakupu 75 tys zlotych. Silnik nigdy nie zawiódł. Odpala na dotyk nawet w przy -20. Minusy: Pare razy zaciął się sync 3, wycieraczki przednie nie wyrabiały przy intensywnym deszczu, klimatyzacja i ogrzewanie absolutnie nie wydolne, w 18 letnim seicento zdecydowanie lepiej działały, po 56 tys km zaczął piszczeć autohold przy ruszaniu. Plusy: wysoka kultura jazdy, elastyczny silnik, spalanie na poziomie 5,0-5,2 l/100km, pobór oleju zerowy, mega przestronny bagaznik, precyzyjna skrzynia biegów, podgrzewana szyba działa prawidłowo . Zmieniam bo rodzina się powiększa i już brak cierpliwości jeśli chodzi o funkcjonowanie nawiewów.
Wrażenia
5,0
Silnik
120 km absolutne minimum dla tego silnika przy rodzinie 2+1 biorąc pod uwagę jazdę autostradowa oraz sprawne wyprzedzanie. Przy pełnym załadunku już miał czkawkę żeby się zebrać. Spalanie rewelacyjne 5,0-5,2 ( w zależności od kierowcy włączonej klimy etc) Silnik bezproblemowy, bezobsługowy taki jak powinien byc
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, aczkolwiek skok mógłby być troszkę krótszy
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, systemy abs esp etc. Działaja w odpowiednich momentach nie będąc nachalnymi jak to się czasami zdarza.
4,0
Karoseria
Ślady po uderzeniach kamieni na przednim zderzaku czy drzwiach spowodowane uderzeniami przez innych kierowców manifestują się dosyć sporymi ( średnica 3-5 mm) odpryskami zewnętrznej warstwy lakieru. Brak jakichkolwiek oznak korozji, samoistnych odprysków.
Komfort
3,0
Widoczność
Szeroki słupek. Wjeżdżając na rondo trzeba się wychylić żeby spojrzeć przez szybę boczna czy na pewno jest pusto, bo nieraz słupek zasłaniał samochody które już były na rondzie. W lusterkach bocznych i tylnym przeciętnie
3,0
Ergonomia
Jak wyżej. Fotele wygodne Bez szału jeśli chodzi o miejsce na nogi na przednich fotelach
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klapa totalna. W zimę silnik rozgrzewa się przez około 25 minut jazdy pomimo małej pojemności. O miłym ciepełku można zapomnieć. Klimatyzacja jakby jej nie było ( pomimo nabijania co 8 miesięcy). Jeśli schładzala o 4 stopnie poniżej temperatury zewnętrznej to już było coś. Pasażerowie z tylu praktycznie nie odczuwali siły nawiewu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Pasażerowie jadący z tylu nie zawsze słyszą rozmowy z foteli przednich
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żadnych ukrytych kosztów. Wizyty w serwisie co 20 tys. Km Przy 50 zmienione klocki z przodu
4,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo czego się spodziewać, aczkolwiek podstawowe funkcje jak klimatyzacja i ogrzewanie w dzisiejszych czasach powinny być na zupełnie innym poziomie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TDCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Kombi Facelifting