Praktyczny i niedrogi kompakt, ładny z zewnątrz. Wyróżnia się wizualnie na korzyść na tle konkurencji. Bardzo ustawny i szeroki bagażnik. Dobre prowadzenie na tle innych kompaktowych kombi.
Miałem dwa takie Fordy w wynajmie długoterminowym (roczniki 2016 oraz 2017) i nie zdecyduję się ponownie ze względu na kiepską jakość. Plastiki twarde i tandetne, po około pół roku użytkowania zaczynają regularnie trzeszczeć przy dotknięciu. W jednym z samochodów po pół roku ekspolatacji padł wentylator chłodnicy unieruchamiając auto w korku na autostradzie. Radio regularnie ma problemy z odczytem danych z USB. Ogólnie nie polecam (przynajmniej nie w niskiej wersji wyposażenia, być może w wyższych jest lepiej).
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest źle, ale szału nie ma. Silnik trochę za słaby do tego auta w wersji kombi, czuć to szczególnie jadąc w kilka osób z bagażem. Po pół roku użytkowania padł wentylator w chłodnicy (wymieniony na gwarancji).
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo dobrze, prawdopodobnie dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu z tyłu. Pewnie wchodzi w zakręty i w porównaniu z Octavią dużo lepiej trzyma się drogi.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Obsługa radia w podstawowej wersji jest tragiczna - zawiesza się regularnie podczas odczytu danych z USB (testowałem na kilku różnych pendrive'ach), przewijanie utworów to jakiś dramat, tytuły się nie pokazują w całości. Poza tym OK - wszystko jest na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, klimatyzacja działa szybko i skutecznie. Podgrzewanie foteli i przedniej szyby również działają bardzo dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, z tyłu mało miejsca.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Taka sobie ceana, taka sobie jakość więc stosunek ok :)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo niska jakość wykończenia wnętrza. Miałem dwa takie Fordy w wynajmie długoterminowym (rocznik 2016 oraz 2017) i w obu po mniej więcej pół roku plastiki we wnętrzu zaczynają paskudnie trzeszczeć. Szczególnie irytująca jest obudowa "radaru" nad lusterkiem która wpada w wibracje i rezonuje przy konkretnych obrotach silnika. Drzwi skrzypią. Tunel między przednimi fotelami trzeszczy przy najmniejszym dotknięciu nogą. Radio regularnie się zawiesza przy odczycie z USB (testowane na kilku różnych pendrive'ach).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po pół roku przy przebiegu niewiele ponad 20000 km padł wentylator chłodnicy podczas stania w korku na autostradzie co skończyło się kilkukrotnym przegrzaniem i postojami na pasie awaryjnym. Takie rzeczy nie powinny mieć miejsca w praktycznie nowym aucie. Ogólna jakość wykończenia niestety niska.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
[l/100km]