Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi Facelifting

Tomasz, 3 lata temu
Silnik 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 118 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Kombi Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Fajnie wyciszony
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Do niczego się nie nadaje, chyb, że ktoś ma refleks ślimaka, ani dynamiczny ani ekonomiczny
Inne : Ergonomia słaba
3,0
Całokształt
Moje drugie najgorsze doświadczenie po Oplu Vektrze. Dynamika silnika tragedia - żeby bezpiecznie wyprzedać redukcja o dwa biegi i koniecznie wyłączyć klimę, wg używanie klimatyzacji powoduje wyraźne obciążenie pracy silnika - traci znacząco dynamikę i wzrasta spalanie. Oszczęność - tylko na papierze - w normalnym użytkowaniu średnie spalanie może dojechać do 10l/100 bo trzeba obroty kręcić powyżej 3000. Komputer w eko jeździe uwaga w benzynie sugeruje zmiany biegów poniżej 1500 obrotów - pewnie silnik skrzynia i dwumasa nieźle dostają, Jeździłem i jeżdżę Focusem II z 1.6 TDCI 90KM z 2006 roku - przebija ten model w dynamice i ekonomii oraz przyjemności z jazdy o conajmniej 2 klasy. W tym tylko komfort jest większy - ciszej no i wszystko nowocześniejsze, ale do normalnej jazdy to on się nie specjalnie nadaje. Nigdy więcej.
Wrażenia
1,0
Silnik
Tragedia -dynamikę tego silnika można porównać do szachów korespondencyjnych, a te katalogowe spalanie to kłamstwo - jak bardzo się nie starałem to nie udało się zejść wg wskazań komputera poniżej 6,8l ale już przy dystrybutorze okazywało się, że spalanie było znacznie większe - największa różnica którą zanotowałem to 1,8 litra komputer vs dystrybutor. Elastyczność betonu, momentu mniej niż wkrętarka Parksida - ogólnie zdecydowanie nie nadaje się do choćby umiarkowanie dynamicznej jazdy.
3,0
Skrzynia biegów
źle zestrojone biegi - jedynka zbyt "krótka" i agresywna. po 100tys jakies stuki slizgajace sie sprzegło etc. Słabo.
5,0
Układ jezdny
Focus jak Focus - zawsze dobrze się prowadził.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Widać ewidentnie, że samochód raczej projektowany pod ruch lewostrnonny - przyciski na kierownicy po "złej" stronie. Jestem niski z raczej krótkimi nogami a notorycznie kolanem wyłączałem światła podczas jazdy. Klimatyzacja którą sama się włącza jak ustawiony jest nawiew na szybę - ogólnie mogliby to dopracować po tylu latach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Kombi Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Kombi Facelifting