Silnik
: Do niczego się nie nadaje, chyb, że ktoś ma refleks ślimaka, ani dynamiczny ani ekonomiczny
Inne
: Ergonomia słaba
3,0
Całokształt
Moje drugie najgorsze doświadczenie po Oplu Vektrze. Dynamika silnika tragedia - żeby bezpiecznie wyprzedać redukcja o dwa biegi i koniecznie wyłączyć klimę, wg używanie klimatyzacji powoduje wyraźne obciążenie pracy silnika - traci znacząco dynamikę i wzrasta spalanie. Oszczęność - tylko na papierze - w normalnym użytkowaniu średnie spalanie może dojechać do 10l/100 bo trzeba obroty kręcić powyżej 3000. Komputer w eko jeździe uwaga w benzynie sugeruje zmiany biegów poniżej 1500 obrotów - pewnie silnik skrzynia i dwumasa nieźle dostają, Jeździłem i jeżdżę Focusem II z 1.6 TDCI 90KM z 2006 roku - przebija ten model w dynamice i ekonomii oraz przyjemności z jazdy o conajmniej 2 klasy. W tym tylko komfort jest większy - ciszej no i wszystko nowocześniejsze, ale do normalnej jazdy to on się nie specjalnie nadaje. Nigdy więcej.
Wrażenia
1,0
Silnik
Tragedia -dynamikę tego silnika można porównać do szachów korespondencyjnych, a te katalogowe spalanie to kłamstwo - jak bardzo się nie starałem to nie udało się zejść wg wskazań komputera poniżej 6,8l ale już przy dystrybutorze okazywało się, że spalanie było znacznie większe - największa różnica którą zanotowałem to 1,8 litra komputer vs dystrybutor. Elastyczność betonu, momentu mniej niż wkrętarka Parksida - ogólnie zdecydowanie nie nadaje się do choćby umiarkowanie dynamicznej jazdy.
3,0
Skrzynia biegów
źle zestrojone biegi - jedynka zbyt "krótka" i agresywna. po 100tys jakies stuki slizgajace sie sprzegło etc. Słabo.
5,0
Układ jezdny
Focus jak Focus - zawsze dobrze się prowadził.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Widać ewidentnie, że samochód raczej projektowany pod ruch lewostrnonny - przyciski na kierownicy po "złej" stronie. Jestem niski z raczej krótkimi nogami a notorycznie kolanem wyłączałem światła podczas jazdy. Klimatyzacja którą sama się włącza jak ustawiony jest nawiew na szybę - ogólnie mogliby to dopracować po tylu latach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
[l/100km]