Kupił bym ponownie. Auto z drugiej ręki. Nie ma kompleksów na drodze. Nie przyciąga uwagi. Wiele wybacza na drodze. Kosztowny w serwisie - skrzynia. Jednak zestaw tego silnika i skrzyni DSG - marzenie. W innych markach taka konfiguracja to już bardzo duży wydatek przy zakupie. Ta wersja jest lepiej wyciszona i ma dużo mocniejsze hamulce. Trzeba jednak dbać o serwis. Elektryczny podgrzewacz paliwa na przewodzie paliwowym potrafi płatać figle.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ok. Powyżej 3 tyś piękny pomruk. Wówczas pokazuje pazurki. Zimny słychać że wysokoprężny.
5,0
Skrzynia biegów
Zmienia biegi szybciej ode mnie, dodatkowo od razu zapina kolejny. Przy łagodnym traktowaniu gazem działa jak bezstopniowa. W trybie S potrafi rwać do przodu.
5,0
Układ jezdny
Po prostu Focus :)
3,0
Karoseria
Ciasno. Jednak coś za coś.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy parkowaniu, kamera bardzo pomocna, choć i bez niej nie ma problemu. Do przodu ok. Podgrzewana szyba pomaga w chłodne dni.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne siedzenia. Jednak trzeba się przyzwyczaić, że Focus „otula” i nie pozostawia wiele wolnej przestrzeni. Dla ponad 2 metrowców z tylu ciasno. Takiego samochodu nie kupuje się, żeby siedzieć z tylu ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasno
4,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach szum wiatru , trzeba również pamiętać o wyborze cichych opon. Inaczej słychać je.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza skrzynią wszystko w normie. Porównując do dalekowschodnich modeli. Prawie za darmo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogrzewacz paliwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez problemów
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
[l/100km]