To już mój trzeci Focus, też z dieslem tym razem 2.0 i 140 KM. Auto udało się kupić z pierwszej ręki i mocno zadbane.
Jak to w każdym Focusie komfort jazdy na wysokim poziomie. Wnętrze dużo lepiej wyciszone niż w MK2 z 1,8 tdci.
Wykończenie i wyposażenie to zupełnie inna półka niż poprzednie modele i tu na plus. Rozczarowuje widoczność i promień skrętu, tu jest rozpacz. Co do ilości miejsca dla kierowcy i pasażera, jest ok. Nie jest mały i nie ma z tym problemu z tym że za mną już "normalny" człowiek nie wsiądzie co najwyżej większe dziecko.
Dynamika silnika poprawna, można bezpiecznie wyprzedzać i podróżować z większymi prędkościami bez udręki i hałasu. Apetyt na paliwo umiarkowane, części zamienne w przystępnych cenach. Korozji brak, audio Sony poprawne, fotele wygodne, skrzynia pracuje przyjemnie, ogólnie takie 4+.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, cichy, w miarę oszczędny. Bezawaryjność 2.0 TDCI/HDI już sprawdzona i nie ma się tu czego obawiać. Koszt wymiany rozrządu śmiesznie taki.
Tu ogólnie bardzo pozytywnie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak malina, płynnie i cicho pracuje. Biegi wchodzą miękko i bez problemu. 6 biegów na autostradę polecam.
5,0
Układ jezdny
Focus słynie z wygody i jest naprawdę najlepiej w tej klasie. Cicho, stabilnie i każdy zakręt bo sama przyjemność z jazdy tym autem.
5,0
Karoseria
MK3 do najpiękniejszych nie należy ale są brzydsze.
Dużo przetłoczeń, pasowanie ładne, lakier dość wytrzymały.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu już tak kolorowo nie jest. Słupek A ogranicza widoczność przy większych zakrętach. Do tyły kiepsko i trzeba uważać przy cofaniu.
4,0
Ergonomia
Poprawna, dość wygodnie, troche za dużo przełączników w zestawie audio Sony, można się pogubić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby lubią parować, trzeba często lub zawsze używać klimy w mokre dni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby normalnych rozmiarów podróżują wygodnie, gorzej jak jest inaczej to z tyłu robi się ciasno.
5,0
Wyciszenie
W Focusie MK3 nastąpiła duża poprawa, jest cicho, jest przyjemnie. Komfort podróży jest duży.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ford nie ma wygórowanych cen za części zamienne. Jest dostępna duża ilość zamienników. Nie wymaga wielkich nakładów serwisowych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na klasę średnią jest naprawdę w porządku, materiały dobre, spasowanie ładne. Nic nie skrzypi nie wrzeszczy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po kilku tysiącach bez żadnych awarii. Wszystko działa poprawnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, wszystko działa prawidłowo. Żadnych dziwnych odgłosów z zawieszenia czy silnika.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
[l/100km]