Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów jest świetna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Wymiana żarówek z przodu - dość częsta i trzeba to tego zdemontować reflektor. Niby tylko 2 śrubki, ale trzeba wiedzieć jak, i mieć ten śrubokręt przy sobie.
4,0
Całokształt
Fajne, małe, zwinne autko. Specjalnie piszę małe, bo do konkurencji np do Golfa VI to brakuje sporo miejsca wewnątrz. Przy wzroście 190 cm wygodnie podróżują 2 osoby. Mechanika bardzo dobrze, użytkuję auto od przebiegu 180 tys i praktycznie nic się nie psuje, poza jedną poważniejszą usterką.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wszystko ok, wysoka kultura pracy na wolnych obrotach, niestety wyczuwalne wibracje przy zmianach prędkości obrotowych. Mało mocy, zwłaszcza przy prędkościach ponad 120 km/h (konieczna zmiana biegu na niższy), choć można powiedzieć że auto żwawe jak na TYLKO 95 KM
5,0
Skrzynia biegów
Świetnie. Biegi wchodzą precyzyjnie, żadnych zgrzytów, drążek wygodnie krótki, przełożenia dobrze dobrane.
5,0
Układ jezdny
Fordy są z tego znane, i tu nie ma się o co przyczepić, poza tym, że czuć każdą byle dziurkę - przy jeździe sportowej to zaleta, ale po dłuższej trasie trochę męczy. Odziwo, pomimo skomplikowania układu niewiele się psuje.
5,0
Karoseria
Jak na razie brak korozji, pomimo wielu odprysków (przebiegi głównie autostradowe).
Komfort
4,0
Widoczność
Małe te szybki z tyłu, i przez to bez czujnika cofania byłoby słabo. Do przodu poprawnie, wycieraczki bardzo ładnie czyszczą szybę. Światła mijania prawdę mówiąc takie sobie, szału nie ma.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, wręcz intuicyjne. Mam wersję z podłokietnikiem i to jest rewelacyjna sprawa. Umieszczony idealnie tam, gdzie być powinien. Jedynie wyłączanie kontroli trakcji bez sensu, trzeba wejśc w kilka opcji komputera (a wystarczyłoby daj jeden malutki guziczek..)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety wersja ze zwykłą klimą ręczną. Latem, przy upałach nie daje to rady, może przy klimatroniku jest lepiej. Ogrzewanie ok, poza faktem, że silnik rozgrzewa się szybko tylko jak się jedzie, przy staniu np w korku rano to się czeka i czeka na ciepłe powietrze (a termostat wymieniony)
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To chyba najsłabszy punkt tego autka. Miejsca jest po prostu mało. Z przodu jeszcze znośnie, ale z tyłu to już wersja Fiat 126p. Przez otwór drzwiowy z tyłu ciężko wsadzić fotelik dla dziecka, jak już się to upcha, to trzeba fotel podsuwać do przodu aby dziecko z tyłu nie wisiało nogami na oparciu. Nie wyobrażam sobie wyjazdu np na urlop z dwojgiem małych dzieci + bagaże bez trumny na dachu.
5,0
Wyciszenie
Dobrze. Przy 160 km/h da się normalnie rozmawiać, bez krzyków.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto służbowe, więc tej opcji nie oceniam. Aczkolwiek jest ok. Spalanie jest do przyjęcia, przy ciężkiej nodze poniżej 6 ltr w cyklu mieszanym, ale zasięg to porażka - ciężko przejechać więcej jak 750 km na zbiorniku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakiś termostat, linka ham. ręcznego, w sumie rzeczy eksploatacyjne.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Była jedna, poważna i droga - zatarta przekładnia kierownicza. Nawet nie tyle przekładnia, co jej napęd - silnik elektryczny. Niestety rzecz nie podlega naprawie, a jedynie wymiana - cena 4000 w ASO.....
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
[l/100km]