Jak narazie nie zamieniłbym tego samochodu na żaden inny (testuje ich wiele i jak narazie nic nie zmieni mojego zdania). Co prawda brak mi w nim tempomatu i podłokietnika ale i tak stał się dla mnie dobrym kompanem podróży.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zasadniczo ok. Przy 95 KM brakuje trochę mocy. Oszczedny.
5,0
Skrzynia biegów
To, że Ford włożył 6-ścio biegową skrzynie do silnika o mocy 95 KM to chwała mu za to. Biegi wchodzą łatwo. Przełożenia krótkie. Brak zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
W porównaniu z Focusem MK1 i MK2 to ten model moim zdaniem wypada gorzej. Ale w porównaniu z konkurencją (Golf, Astra, Cee\'d, i30, Octavia, Megane itd..) to nie ma mu równych.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Na szczególną uwage mają prawo zasłużyć duże lusterka boczne - efekt martwego pola w nich nie istnieje.
3,0
Ergonomia
Ułożenie wszystkich przycisków logiczne. Własciciele VW, Opli czy Skody bez problemu odnajda sie w środku. Choć pod względem design tylko nowa Astra może konkurować z Focusem. Dużo ciekawych rozwiązań np. bezkorkowy system wlewu paliwa, czy dwie duże wycieraczki szyby przedniej wycierające szybę od środka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
I tu Focus polega (bynajmniej w mojej wersji z manualną klimatyzacją). Klimatyzacja na najniższym biegu nie jest w stanie utrzymać niskiej temperatury, przy wyższych biegach natomiast \"łeb urywa\". No i ogrzewanie w sezonie zimowym ze względu na diesla lipa. Ciepło to w nim jest ale dopiero jak się wyjedzie z ogrzewanego garażu. Dla inż z Ford-a dobrym rozwiązaniem była by klimatyzacja o szerszej gamie ustawienia nawiewu na lato i dodatkowa nagrzewnica na zimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla dwóch dorosłych osób to nic dodać nic ująć. Ja jako kierowca mieżący blisko 1,9 m. bez problemu odnalazłem w tym samochodzie miejsce dla sibie. Miejsce pasażera z przodu tez rewelacja. Odnośnie tylniej kanapy to mam to w d.... Kupując ten samochód jako nowy ponad 1,5 roku temu myślałem tylko o sobie i jak do tej pory nic sie nie zmieniło. Bagażnik dość spory jak na hb.
3,0
Wyciszenie
Jak na diesla to w środku jest doskonale. Z zewnątrz (w zime) charakterystyczny klekot, ale taki ich urok. Przy prędkości 180 km/h można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak do tej pory nie jeździłem bardziej ekonomicznego samochodu. Bardzo małe zużycie paliwa i przeglądy w rozsądnych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę, że kupiłem ten samochod w 2012 roku z wyprzedaży zeszłorocznego rocznika i dałem za niego przysłowiowego \"piątaka\" nie maoge na niego złego słowa powiedzieć. Niestety konkurenci na ten czas byli około 15 tys zł drożsi nie oferując nic w zamian.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszczeli przy drzwiach odklejiły sie po okolo 1000 km. Na gwarancji zostały wymienione i jak narazie nie mam żadnych innych zastrzeżeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
[l/100km]