silnik pracuje cicho, elastyczność subiektywnie większa niż możnaby się było spodziewać po 115 KM. Jednak przełożenia skrzyni i niższa masa w stosunku do Focusa II robią swoje.
5,0
Skrzynia biegów
doskonale dobrane przełożenia - w stosunku do focusa II nie trzeba sięgać w mieście na tyle często by było to uciążliwe (6 Biegów). Ale dla leniwych są automaty.
5,0
Układ jezdny
Ten komentarz jest zbędny, auto mogłoby być wzorem przedniego napędu dla BMW i odwrotnie. Szkoda że nie ma 4x4 choćby za sporą dopłatą.
Komfort
4,0
Widoczność
z przodu i na boki dobrze, do tyłu przeciętnie - jednak jeśli brać pod uwagę typ nadwozia 5d to jest bardzo dobrze
4,0
Ergonomia
Ekstra deska dla kierowcy - minus za słaby dostęp do aux i usb (schowek) przydałby się fabryczny uniwersalny uchwyt na smartphona
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
podgrzewanie siedzeń działa szybciej niż np w Audi Q5, wentylatory wydają miły szum dla ucha na 2 poziomie (przypomina wodospad) a nie jakiś nędzny świst.Wiadomo przy obecnych -10 st C na zewnątrz auto wymaga ruchu by się nagrzać - ale to jest właśnie przykład na to jak wydajny jest ten diesel.Klima działa sprawnie, nie ma do czego się przyczepić. Podgrzewana przednia szyba - rewelacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ten dział trudno oceniać, zależy jak ci leży jak to mówię - jak masz powyżej 185 pomyśl nad podróżą samolotem. Jest to pierwszy Focus gdzie czuje się jak w BMW gdzie auto mnie opasa i mam wszystko pod ręką
5,0
Wyciszenie
jestem pod wrażeniem - przepaść w stosunku do Focusa II nie wiem jak z Focusem I, ale np z golfem 6 wydaje mi się minimalnie lepiej wyciszony szczególnie silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zależy kto ile jeździ i jak mocno wciska. Ten ford ma program ekonomicznej jazdy i pokazuje ci w zielonych listkach o wynikach i stylu prowadzenia a jak dobrze ci idzie wyświetla puchar za dobrą jazdę. Potwierdzeniem tego jest wynik na komputerze średniego spalania - 6.2 litra w mieście(20% korków) średnia prędkość 45km/h - przy - minus 10 st na zewnątrz. Rewelacyjny wynik i nie chodzi o jazde żółwia, chodzi o to o czym pisałem wyżej - odpowiednia jazda dieslem (jeśli przesiadasz się z benzyny to diesel nie wybaczy ci kręcenia pod czerwone pole). Dzięki 6 biegom jadę na autostradzie np 130 kmh i mam 2100 obrotów a spalanie oscyluje w okolicach 3.8 -4.2 litra.
5,0
Stosunek jakość/cena
po wywalczonej obniżce samochód wart ceny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
truno oceniać po 500 km, zweryfikują to przedstawiciele handlowi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
patrz pkt wyżej
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
[l/100km]