Silnik
: Jego kultura, spokój i temperament jednocześnie zaskakują.
5,0
Całokształt
Focus Ecoboost 182 KM w wersji Titanium jeździ dostojnie i dynamicznie zarazem - każdego dnia dostarcza wrażeń o jakie nie podejrzewalibyśmy rodzinny kompakt. Nie na darmo jest nazwywany małym ST.
Wrażenia
5,0
Silnik
Znakomity silnik - przede wszystkim kultura i spokój z jaką jedzie, a na prędkościomierzu b. wysokie prędkości ;) Nie trzeba go prosić by jechał, zawsze jest gotowy do skoku. Dodatkowo - b.cichy i ekonomiczny - jak na swoją moc nawet b. ekonomiczny.
5,0
Skrzynia biegów
Wysoka kultura, przełożenia wybiera intuicyjnie.
5,0
Układ jezdny
Nawet na felgach 17\" nie daje uczucia dyskomfortu, b. dopracowana konstrukcja - pewne, sprężyste zawieszenie - w połączeniu z doskonałym silnikiem i skrzynią daje samochód zbliżający się do segmentu premium, niektórzy nawet twierdzą, że to jest premium - faktycznie można się zatracić w prowadzeniu tego auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu przydają się czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Wyłącznik ESP powinien być na osobnym guziku, a nie wymagać wejścia do menu, poza tym jest w porządku - kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
B.dobra klima automatyczna w wersji Titanium - nie ma się do czego przyczepić - znakomicie !
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca ilość miejsca, choć z zewnątrz wydaje się, że jest jeszcze więcej miejsca w środku, ale futurystyczny kokpit nieco je ogranicza.
5,0
Wyciszenie
W klasie kompaktów - ideał, nawet w klasie premium nie jest lepiej - jeździłem Audi A3 1.8 TFSI oraz BMW 118 i.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy sportowej jeździe spali nawet 11 litrów, ale przy dynamicznej na niższych obrotach już znacznie mniej, nawet poniżej 7 litrów w mieście przy eco-jeździe, pomaga - wyborna elastyczność silnika, który ciągnie już od 1600 obr/min i nie słabnie na wysokich obrotach ze względu na płaski przebieg momentu 1600-5000 obr/min.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po upustach sięgających 12.000 zł na wyprzedaży rocznika 2012r. jest doskonale przy tej klasie mocy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie skrzypi, nic nie stuka, nic się nie oderwało - moja wersja Titanium wykończona b. dobrze
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jak do tej pory.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 182KM 134kW
[l/100km]