Inne
: Chyba najbardziej przypadło mi do gustu wnętrze samochodu - estetyka, dobre i przyjemne w dotyku materiały, dobre radio itd. Ale są to drugorzędne cechy samochodowe.
4,0
Całokształt
Zachęcony b. udanym Focusem I myślałem, że będzie rewelacja a jest przeciętność. Osiągi auta z silnikiem z turbiną są rozczarowujące a zawieszenie i komfort jazdy nie dorównują Focusowi o dwie generacje starszemu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie jest przesadnie elastyczny i raczej, co zdumiewające i rozczarowujące - mułowaty.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest dobry ale zdecydowanie gorszy niż w Focusie I.
Komfort
2,0
Widoczność
Poprawnośc stylistyczna powoduje, że widoczność do tyłu - małe szybki - jest słaba (konieczny czujnik) a długie i grube słupki skutecznie ograniczają pole widzenia do przodu.
4,0
Ergonomia
Tutaj wszystko jest - jak całe auto - przeciętne. Fotele trochę ciasne ale wygodne; dobry dostęp do mnóstwa przełączników - można się tego nauczyć. Malutkie kieszenie boczne, mało uchwytów na napoje, mało miejsca dla kierowcy. Przełącznik świateł można sobie przypadkowo włączać (lub wyłączać)kolanem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentyluje i ogrzewa. Dobry patent na odmrażanie szyb.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niby duże auto a mało miejsca w środku; przy zmianie biegu zawadzam ręką o pasażera z prawej. Pasażerowie z tyłu się nie skarżą.
3,0
Wyciszenie
Nie najlepiej - słychać szum opon i jakiś dziwny niezidentyfikowany świst.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście pali stosunkowo dużo, nawet przy ekonomicznej (nuda) jeździe (5 lub 6 bieg - 2000 obr./min. Komputer zawsze zaniża spalanie o ok. 0,5 -0,7 l/100 km pewnie w celu polepszenia samopoczucia kierowcy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mimo upustów nie jest to tani samochód w wyższej wersji wyposażenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie niezawodny
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd niezawodny
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
[l/100km]