Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d

RM, 12 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto bardzo dynamiczne i zwrotne, z wieloma nowatorskimi technologiami. Rewelacyjne prowadzenie. Dokonały silnik EcoBoost.
Wrażenia
5,0
Silnik
Powiem tak: długo czekałem na taki silnik od Forda. Jestem zdecydowanym fanem tej marki. Silnik już w serii daj sporu fanu. Jest bardzo cichy i elastyczny. A po tuningu do 205KM to już inna liga. Aktualny moment obrotowy 340Nm. Przyspieszanie ... sami możecie się domyślić :-)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia M6 bez zarzutów. Kilkakrotnie zauważyłem nieznaczny opór przy wrzucaniu jednynki.
5,0
Układ jezdny
Ford pod tym względem wyznacza standardy. Kto jeździł fordem to potwierdzi. Auto prowadzi się jak po szynach. Po zmianie opon na sportowe Yokohamy foczka wchodzi w zakręty niczym gokart. Nie bez znaczenia jest tu fakt iż Ford zastosował tu system TVC, którego działanie opiera się na lekkim dohamowywaniu koła, które w danym momencie zaczyna tracić przyczepność. W tym samym czasie jeszcze większy moment obrotowy zaczyna być przekazywany na koło, które w danym momencie posiada lepszą przyczepność. Za to kocham to auto.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie OK. Przeszkadzają szerokie tylne słupki. Słabe wyczucie odległości podczas cofania autem. Trzeba uważać.
5,0
Ergonomia
Duży plus dla Forda. Nauka obsługi auta, mimo mnogości przycisków, jest krótka. Wszystkie przyciski dobrze opisane, znajdują się w zasięgu ręki. Występuje niewielki problem przy wybieraniu numerów telefonicznych przy sparowaniu telefonu z radiem z uwagi na małe przyciski. Trochę brakuje schowków. Fotele w wersji Titanium sportowe z dobrym podparciem bocznym i regulacją lędźwi. Na początku eksploatacji słyszałem dziwne piski fotela. Po jakimś czasie nastąpiła cisza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu dokładnie wszystko sprawdziłem. Auto w zimie, przy temperaturach rzędu -20 nagrzewało się już po przejechaniu 2km (słownie 2 kilometrów) To jest chyba rekord świata! Osiągnięto to dzięki poziomym żaluzjom zamontowanym za atrapą zderzaka, które mogą się otwierać lub zamykać w zależności od potrzeb. Gdy silnik jest chłodny, przymykają się one, by ten szybciej nabrał temperatury optymalnej do prawidłowej eksploatacji. Uchylają się natomiast, gdy motor się nagrzeje. Zamknięcie przesłony następuje również gdy rozwiniemy dużą prędkość – wpływa to na poprawę opływu powietrza po bryle samochodu. Klimatyzacja bardzo wydaja dwustrefowa - bez uwag. Mały minusik na brak nawiewów w drugim rzędzie siedzeń. No cóż nikt nie jest idealny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto idealne dla rodziny 2+1 no może 2+2. Trudno było by się zabrać na wakacje w tym składzie z uwagi na bagażnik. Trochę mało miejsca w drugim rzędzie.
5,0
Wyciszenie
Auto niemal bezgłośne. Przy prędkości rzędu 140km na autostradzie słychać tylko szum opływającego powietrza. Przy 180km/h cały czas można swobodnie rozmawiać. Na biegu jałowym silnika prawie nie słychać. Wielokrotnie zastanawiałem się czy już auto jest na chodzie dopóki, dopóty nie spojrzałem na obrotomierz. To kolejna wielka zaleta tej wwersji Focusa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto spełnia moje oczekiwania. Byłem w stanie zaakceptować średnie spalanie rzędu 9l przy umiarkowanej jeździe. Obecnie auto spala średnio 8l. I tu ciekawostka: to tuningu spalanie wcale nie wzrosło. Wzrosło natomiast po wymianie opon na sportowe 17\" gumy Yokohamy o 03,l/100km. Na autostradzie przy 150km/h auto pali 9,5 litra i w tym momencie dużo zyskują auta z silnikami Diesla.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypienie fotela podczas początkowej eksploatacji. Wypadająca uszczelka spod klapy silnika
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Hatchback 5d