Silnik
: kultura pracy silnika i działanie auto start/stop
5,0
Całokształt
jak na razie się \'fajnie\' jeździ
Wrażenia
5,0
Silnik
Da się jeźdźić prawie jak turbo dieslem - zmiany biegów przed 2000 obrótów, w mieście da radę jechać 60 km/h na 6 biegu ze zużyciem chwilowym koło 3.5 l/100 km
ale można też się \'pobawić\', ciągnąc do 6 tys. obrótów - ze spalaniem na poziomie 10 l na \'setkę\' - jak kto lubi
a przy tym jest zawsze cichutko - tego mi \'brakowało\' w poprzednim turbo dieslu
generalnie: w mieście pali mi o 2 litry mniej niż diesel, na \'szosach\' tyle samo, a na autobahnach 2 litry więcej
5,0
Skrzynia biegów
lekko i precyzyjnie, jedynie przy 6 biegu muszę zmienić pozycję przedramienia, bo nie \'sięgam\' samym nadgarstkiem
5,0
Układ jezdny
jest bardziej komfortowo niż w MK1 i MK2, przez trochę na zakrętach się bardziej \'wykłada\', ale trzyma się drogi wystarczająco - za to dziury w mieście trzęsą trochę mniej
Komfort
4,0
Widoczność
to już chyba problem wszystkich nowszych konstrukcji, na boki jest tak sobie, a do tyłu jest po prostu kiepsko - bez czujników parkowania, tudzieć kamery nie polecam
4,0
Ergonomia
w wersji Titanium klawiszy na kosnoli i przy kierownicy co nie miara, ale daje się z czasem (i instrukcją) połapać
denerwują ciut nieporęczne schowki - szczerze to przy paru, nie wiem nawet co \'autor miał na myśli\'
przy jeździe z tempomatem, jak nogę oprzemy o centralny tunel, to trochę się wpija \'stylizowana na literę Z\' wajcha od ręcznego - nie wiem jak to w niższych wersjach wygląda, bo tam ma ona inny kształt
jeszcze jedno, fotel kierowcy (w tej wersji jest niby sportowy) jest naprawdę wąski - ja się mieszczę \'na styk\' a sporo biegam, tak więc jak ktoś jest ciut \'szerszy\' to niech sprawdzi przed zakupem, czy będzie mu wogóle wygodnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa, klima dwustrefowa, nie śmierdzi, wentylator nie wyje zanadto, nie ma się do czego przyczepić
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy jest OK, z tyłu nie jeżdzę, ale przewoziłem już po dwóćh rosłych, aczkolwiek szczupłych kolegów i za bardzo nie jęczeli - ale 3 dorosłe, normalne, osoby by tam raczej nie usiedziały
5,0
Wyciszenie
tutaj to rewelacja - główny powód dla którego go nabyłem! Mamy firmowe A4 i A6 w dieslach i szczerze powiedziawszy nie jest dużo ciszej, a duuużo drożej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak dla mnie OK, bo pali tyle ile się spodziewałem: po autostradach z tempomatem na 140 bierze 8 litrów, po szosach, z prędkościami do 120 pali 6.5, a jadąc przepisowo, udało mi się zejść do 4.5 na odcinku Poznań - Siedlce i spowrotem
W mieście wychodzi mi na razie 6.5, czyli mniej niż palił mi o 50 koni słapszy turbo diesel - ale na autostradzie nie da się diesla pobić, przynajmniej 2 litry trzeba doliczyć
4,0
Stosunek jakość/cena
83 tysiące z prawie wszystkimi opcjami, ale po grubym upuście - tanio to to nie jest, ale jak sobie skonfigurowałem A3 TSI z podobnym wyposażeniem, to wyszło 128 tysięcy a jazda próbna nie ukazała żadnej przewagi, poza \'prestiżem\', który mam w ...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic się nie zepsuło, jedynie durne ASO wyłączyło przed odbiorem automatyczne światła i załączyło na stałe światła mijania - bo tak debile robią standardowo w PL i nie \'zauważyli\', że tutaj zamówiona była automatyka
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
[l/100km]