Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d

HargKrak, 12 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Masa układów wspierających przyjemność z jazdy. Nie jest to auto dla ortodoksów prostoty, a dla osób ceniących sobie elektroniczne gadżety.
5,0
Całokształt
Auto przemyślane. Może nie jest tak nowatorskie jak pierwszy Focus, ale nafaszerowane elektroniką wspierającą komfort jazdy, a to cieszy. Komfort podróżowania (z minusem za siedzenia) porównywalny z klasą wyższą (Mondeo, Insygnia). Za to zyskuje się zwrotność, funkcjonalność w mieście oraz mniej pretensjonalny wygląd, niż kompakty ze sportowym zacięciem (Megane Coupe, Astra GTC).
Wrażenia
4,0
Silnik
Autko sprawnie przyspiesza. Nie jest odczuwalna turbo dziura w niższym zakresie obrotów. Krzywa momentu rośnie bardzo liniowo, co przekłada się na jazdę. Brak mu jednak zdecydowanego kopa, jakiego można doświadczyć w turbodoładowanych ropniakach.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyjemna praca skrzyni (M6). Biegi wskakują płynnie i bez oporu. Mankamentem może być stosunkowo cofnięty lewarek względem pozycji kierowcy, co dla osób o dłuższych ramionach może być niekomfortowe. Słabo wypada system wspierania ekonomiki jazdy. Chcąc się sugerować informacjami podawanymi przez komputer biegi należy zmieniać w przedziale 1000-2000 RPM, co zmusza do nieustannego wachlowania lewarkiem.
5,0
Układ jezdny
Jak to w fordzie. Autko przyklejone do asfaltu. Bardzo miłe doświadczenia z jazdy zarówno na suchej, mokrej, jak i ośnieżonej nawierzchni. Specyficzne są odgłosy dobiegające z zawieszenia, ale nie są negatywne, a specyficzne :) Duży plus za układ wspomagania. System elektroniczny adaptuje się do warunków jazdy. Chwilę trzeba się przyzwyczaić do jego działania przy większych prędkościach, ale po wyczuciu auta popadłem w zachwyt :)
Komfort
5,0
Widoczność
W przód ok. Na boki ok. Do tyłu nie patrzę zbyt często, gdyż auto ma czujniki parkowania (bardzo precyzyjna wizualizacja na komputerze). Auto wyposażone jest również w system wspomagający parkowanie równoległe, ale należy to uznać to jako bajer, który rzadko umie znaleźć właściwe miejsce. Generalnie tam gdzie radar znajduje lukę w zaparkowanych pojazdach, samodzielnie wjeżdża się na dużym luzie. Umie czasem zaproponować parkowanie w słupkach lub bramie :) Trzeba uważać...
5,0
Ergonomia
Konstruktorzy postarali się bardzo. Wszystkie przyciski są rozmieszczone w zasięgu ręki. Wszystko odbywa się intuicyjnie. Dwa mankamenty to mało wygodne wpisywanie danych do navi (wersja bez nawigacji dotykowej) oraz przyciski nawigowania ustawieniami radia umieszczone na kierownicy (może mam krótkie palce i mi jakoś mało wygodnie).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje, chłodzi kiedy trzeba. Z uwagi na automatyczny system przymykania żaluzji przed chłodnicą w niższych temperaturach szybko się nagrzewa, co przyspiesza nadmuch ciepłego powietrza do wnętrza. W lato jeszcze nie jeździłem, ale obaw co do sprawności układu nie mam.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu napiszę pewnie subiektywnie. Dla dwóch osób podróżujących autem miejsca jest dość. Jednak opcja dwóch dorosłych + dwoje dzieci w fotelikach wymaga napinania się i szukania odpowiednich (nie zawsze komfortowych) ustawień foteli. Same fotele (w opisywanej wersji titanium) są mało wygodne po pierwszych kilku godzinach jazdy, później można się zaadoptować i nie odczuwamy dyskomfortu. Wcześniej jeździłem kilka lat autami z wyższego segmentu, stąd może moje mieszane odczucia.
5,0
Wyciszenie
Przy niskich prędkościach autko jeździ jak melex. Na jałowym biegu silnika prawie nie słychać. Do 130 km jest cichutko i komfortowo. Powyżej to już standard w tej klasie. Jednak w porównaniu z Oplem Insygnia, Focus oferuje podobny komfort. Przyczyny upatrywałbym raczej w mizernym wyciszeniu Insygni (pomimo, że chwalą się najniższymi współczynnikami oporu powietrza). Reasumując jest bardzo dobrze :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tu mnie Focus trochę rozczarował. Spalanie średnie na poziomie 8l/100, a przy jeździe typowo miejskiej bez tras przelotowych ok. 9-10l/100. Być może z czasem jak auto się dotrze, będzie lepiej. Na razie jest tak sobie, pomimo zainstalowanych systemów (auto-stop, automatyczna żaluzja chłodnicy, system wspierający zmianę biegów). Zaznaczam, że nie kręcę mu obrotów (z reguły max.2000-3000 RPM) i jeżdżę w miarę spokojnie (auto na dotarciu).
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 84 tys. PLN można kupić auto w wyższym segmencie, ale z uboższym wyposażeniem. Irytująca jest polityka Forda w kwestii standardów wyposażenia w poszczególnych wersjach, szczególnie tych topowych. W 2011r. trzykrotnie Ford zmieniał specyfikację wyposażenia, za każdym razem obniżając standard. Polecam dokładne przestudiowanie obowiązującego cennika i nie sugerowanie się informacjami w materiałach reklamowych oraz na stronie www. Koniecznie należy zapoznać się z konkretną datą produkcji danego egzemplarza, bo od tego zależy w co auto będzie wyposażone. Unikniecie niemiłego rozczarowania przy odbiorze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe autko, nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
155,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Hatchback 5d