Układ elektryczny
: Często rozładowujący się akumulator.
Inne
: Apetyczne i łatwo dostępne dla gryzoni kable zapłonowe.
Inne
: Przy braku garażowania - rdzewiejące śruby i inne drobne elementy metalowe.
4,0
Całokształt
Auto dobrze wygląda, jest nowoczesne, dość komfortowe, pewne i przyjemne w prowadzeniu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mocny - to jest tylko na pierwszym biegu... ;) Ogólnie silnik trochę za słaby do tego pojazdu - dynamika jest bardzo przeciętna, raczej głośny przy wyższych obrotach. Paliwożerny w mieście - zwłaszcza na krótkich trasach. Zadziwiająco szybko osiąga temp. pracy. - co ważne w zimie.
4,0
Skrzynia biegów
Poza wypadającym, trudno "wbijalnym" b. wstecznym, brakującym 6-tym biegu - skrzynia jest bardzo precyzyjna i wygodna.
5,0
Układ jezdny
Doskonały. Auto dobrze się prowadzi. Wygodne elektryczne wspomaganie kierownicy, choć może trochę czasem jest nadwrażliwe. Hamulce bardzo dobre, zdecydowanie lepsze niż w Focusie I generacji.
Komfort
4,0
Widoczność
Poprawna, gorsza jednak niż w Focusie I generacji. Dobrze, skutecznie i ciekawie ;) działające przednie wycieraczki.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń, jest bardzo dobrze, może tylko przyciski radia (ze względu na swój kształt) trudne są do naciskania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Generalnie jest ok. Denerwujące jest automatycznie włączająca się klimatyzacja i ogrzewanie szyb. Duży plus w zimie za podgrzewana przednią szybę. Minus za brak podgrzewanych lusterek (co tym bardziej dziwne. bo np. dysze spryskiwaczy są już w mojej wersji podgrzewane...)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wydaje się mniej niż w poprzednich Focusach, idzie się jednak przyzwyczaić.
5,0
Wyciszenie
Dobre, przy niskich obrotach silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest użytkowane przede wszystkim na krótkich trasach - pali jak smok... Koszt ubezpieczenia OC, AC po pełnych zniżkach około 700 zł. Koszt rocznych przeglądów w ASO około 600 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena wydaje się adekwatna - a nawet umiarkowanie korzystna - względem wł. jezdnych, oferowanego komfortu. nowoczesnych rozwiązań i atrakcyjnej stylistyki.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mokra szyba kierowcy po opuszczeniu i podniesieniu (w serwisie nie widzą problemu), niewielkie problemy z otwieraniem szyby pasażera. Okresowo piszczące hamulce, przy delikatnym muśnięciu pedała hamulca. Ostatnio pojawiło się też (od czasu do czasu) lekkie skrzypienie kierownicy przy delik. manewrach :(
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Słaby fabryczny akumulator (wymieniony na gwarancji) i ciągłe problemy z tego tytułu wynikające (komputer nie informuje o stanie jego naładowania). Poza tym brak jeszcze - odpukać ;) znaczących awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 125KM 92kW
[l/100km]