Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d

Czarnoskrzydly, 3 lata temu
Silnik 1.6 Duratec 105KM 77kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 Duratec 105KM 77kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto bardzo zwinnie i sprawnie manewruje się po mieście. Łatwo się parkuje ze względu na kompaktowe gabaryty. Bardzo dobra alternatywa dla auta klasy B jako samochodu do jazdy miejskiej - dobra przestrzeń dla 4 osób i bagażnik. Akceptowalne zużycie paliwa w mieście. Nie miałem poważnych usterek.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Mułowaty silnik o kiepskiej dynamice i wysokim spalaniu przy wyższych prędkościach lub próbach dynamicznej jazdy. Skrzynia niezbyt adekwatna do jego możliwości ze względu na dość długie przełożenia na wyższych biegach. Mój egzemplarz wskazywał rezerwę po spaleniu 40l paliwa - taki mały bak? Z tym związany dość mały zasięg. Ponownie - wystarczy jedynie do miasta i na krótkie trasy. Słabe wyciszenie, głośna praca silnika i hałas w kabinie przy prędkościach autostradowych.
4,0
Całokształt
W tej konfiguracji dobry samochód do miasta lub niewielkie dystanse. Jako większa alternatywa dla samochodów klasy B.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik raczej mułowaty , poniżej 3tys rpm niewiele się dzieje. Silnik raczej do miasta lub krótkich tras po krajówkach - niska dynamika i spore spalanie przy prędkościach powyżej 120km/h - na autostradzie potrafi spalić ponad 9l/100km. Silnik wyraźnie męczy się przy wysokich prędkościach!
3,0
Skrzynia biegów
Jedynka i dwójka krótkie - bez problemu jedzie z dwójki przy minimalnym toczeniu (mimo że silnik za bardzo nie ciągnie "od dołu") , za to czwórka i piątka bardzo długie jak na ten silnik - słabe przyspieszenie ale do spokojnej jazdy OK. Biegi wchodzą swobodnie, krótki skok lewarka.
5,0
Układ jezdny
Układ precyzyjny, mały promień skrętu sprawia że autem manewruje się dobrze. Przyzwoicie trzyma się drogi i nie ma za bardzo co zarzucić. Kierownica chodzi bardzo lekko.
4,0
Karoseria
Bez problemów z korozją.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność na przyzwoitym poziomie ale ścieżki ogrzewania przedniej szyby czasem przeszkadzają (widok jak przez siatkę, zwłaszcza pod słońce)
5,0
Ergonomia
Łatwy dostęp do wszystkich przełączników. Nie ma za bardzo co zarzucić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, klimatyzacja manualna dość wydajna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Subiektywnie ciaśniej z przodu niż w Mk 2 ze względu na rozbudowaną konsolę środkową. Powiedziałbym nawet że taki poziom aut klasy B. Z tyłu typowo dla kompakta - dzieciaki nie będą narzekać a większym dorosłym będzie niewygodnie na dłuższą podróż.
2,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie. Silnik (o dość niskiej kulturze pracy) bardzo słyszalny , a przy prędkościach powyżej 100km/h robi się głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie, ale sporo pali jak na tą klasę. (z wyjątkiem miasta pali więcej niż turbo 2.0 w 320i).
4,0
Stosunek jakość/cena
Plus że cenowo zbliża się do aut klasy B a oferuje więcej więc pomimo swoich wad to w tej cenie jest OK.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzenia sondy lambda.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem poważnych usterek w ciągu obecnego użytkowania.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Hatchback 5d