Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d

Marcin, 8 lat temu
Silnik 1.6 Duratec 105KM 77kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 Duratec 105KM 77kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cudo)
4,0
Całokształt
Bardzo dobre narzędzie pracy o maksymalnie prostej konstrukcji i prostej naprawie. Wtrysk pośredni, brak turbo, hydrauliczna przekładnia kierownicza, tylko 2 katalizatory i 2 sondy lambda, ręczna skrzynia biegów i sprzęgło bez koła dwumasowego, powinny gwarantować możliwie tanie utrzymanie pojazdu dla kolejnych właścicieli.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik przypomina swoim zachowaniem konstrukcję Vtec Hondy do Civica z lat 90-tych. Do 2500 cisza, powyżej 2500-3000 mamy cudownie brzmiącego szerszenia. No i ten dźwięk silnika po zwolnieniu pedału gazu powyżej 3000)) - jak w F1 z lat 80-90. Dodatkowo jest całkiem elastyczny, jeżdżę w mieście na 5 biegu od 1500 do 2500 (oczywiście bez większego obciążania silnika). Fantastyczny feedback na pedale gazu. Silnik nie jest wygłuszony - bardzo dobrze słychać jego piękny gang powyżej 3500-4000. Jednym słowem cudeńko. Dodatkowo bez problematycznego wtrysku bezpośredniego (tworzenie nagaru w kolektorze ssącym i talerzykach zaworów ssących). Bardzo szybko się nagrzewa i wolno stygnie - nie wiem jak chłopaki z Forda to zrobili.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi 1-5 wchodzą bardzo precyzyjnie. Wsteczny przy wkładaniu musi delikatnie kliknąć na samym końcu - jeśli nie to bieg nie został włączony. To jest delikatna niedoróbka, nie każdy szybko nauczy się to rozpoznawać.
5,0
Układ jezdny
Bardzo sprężysty ale nie za sztywny - tak w sam raz). Opony na pierwszy montaż mogłyby być lepsze (montowane Continental2 to trochę kartofle)
Komfort
4,0
Widoczność
Siedziska foteli mogłyby być trochę bardziej miękkie. Po przesiadce z welurowych w Mondeo MK1 (chyba najlepsze fotele w historii motoryzacji) trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Żadnych zastrzeżeń. Nawet widok do tyłu jest bardzo dobry.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ręczna klimatyzacja daje się bardzo precyzyjnie sterować. Nie ma żadnych zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla jednych będzie pewnie trochę ciasno z boków, dla innych OK. Dla mnie jest OK.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja - do 2500 - 3000 hałasują tylko twarde opony Continentala. Powyżej 3000 możemy zrobić sobie ucztę ze słodkiego burczenia silniczka (wydaje dźwięki jak z silników 2-2,5 litra)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
8 litrów w Warszawie z włączoną na 3/4 klimatyzacją, w pojedynkę. Na razie oczywiście żadnej awarii (prawie nówka).
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłbym jeszcze raz to samo (dla samego silnika, sprzęgła i skrzyni biegów)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie jeździ i słodko brzęczy)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No prawie nówka))

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 Duratec 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
64,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Hatchback 5d