Bardzo dobre narzędzie pracy o maksymalnie prostej konstrukcji i prostej naprawie. Wtrysk pośredni, brak turbo, hydrauliczna przekładnia kierownicza, tylko 2 katalizatory i 2 sondy lambda, ręczna skrzynia biegów i sprzęgło bez koła dwumasowego, powinny gwarantować możliwie tanie utrzymanie pojazdu dla kolejnych właścicieli.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik przypomina swoim zachowaniem konstrukcję Vtec Hondy do Civica z lat 90-tych. Do 2500 cisza, powyżej 2500-3000 mamy cudownie brzmiącego szerszenia. No i ten dźwięk silnika po zwolnieniu pedału gazu powyżej 3000)) - jak w F1 z lat 80-90.
Dodatkowo jest całkiem elastyczny, jeżdżę w mieście na 5 biegu od 1500 do 2500 (oczywiście bez większego obciążania silnika).
Fantastyczny feedback na pedale gazu. Silnik nie jest wygłuszony - bardzo dobrze słychać jego piękny gang powyżej 3500-4000. Jednym słowem cudeńko. Dodatkowo bez problematycznego wtrysku bezpośredniego (tworzenie nagaru w kolektorze ssącym i talerzykach zaworów ssących). Bardzo szybko się nagrzewa i wolno stygnie - nie wiem jak chłopaki z Forda to zrobili.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi 1-5 wchodzą bardzo precyzyjnie. Wsteczny przy wkładaniu musi delikatnie kliknąć na samym końcu - jeśli nie to bieg nie został włączony. To jest delikatna niedoróbka, nie każdy szybko nauczy się to rozpoznawać.
5,0
Układ jezdny
Bardzo sprężysty ale nie za sztywny - tak w sam raz). Opony na pierwszy montaż mogłyby być lepsze (montowane Continental2 to trochę kartofle)
Komfort
4,0
Widoczność
Siedziska foteli mogłyby być trochę bardziej miękkie. Po przesiadce z welurowych w Mondeo MK1 (chyba najlepsze fotele w historii motoryzacji) trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Żadnych zastrzeżeń. Nawet widok do tyłu jest bardzo dobry.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ręczna klimatyzacja daje się bardzo precyzyjnie sterować. Nie ma żadnych zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla jednych będzie pewnie trochę ciasno z boków, dla innych OK. Dla mnie jest OK.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja - do 2500 - 3000 hałasują tylko twarde opony Continentala. Powyżej 3000 możemy zrobić sobie ucztę ze słodkiego burczenia silniczka (wydaje dźwięki jak z silników 2-2,5 litra)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
8 litrów w Warszawie z włączoną na 3/4 klimatyzacją, w pojedynkę.
Na razie oczywiście żadnej awarii (prawie nówka).
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłbym jeszcze raz to samo (dla samego silnika, sprzęgła i skrzyni biegów)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie jeździ i słodko brzęczy)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No prawie nówka))
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 105KM 77kW
[l/100km]