Wygodny, choć niepozbawiony braków, dający sporo przyjemności z jazdy (ale nie za szybkiej) samochód dla rozsądnego kierowcy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę brakuje mu mocy, przy dużym obciążeniu lepiej nie ryzykować wyprzedzania. Wymaga wysokich obrotów, nie lubi prędkości powyżej 130 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Po 10000 km wreszcie się dotarła i problem ze źle wyczuwaną trójką zniknął. Zdarza się zgrzytnięcie wstecznego przy próbie szybkiego wycofania - trzeba zatrzymać auto i spokojnie wbić R, wtedy nic się nie dzieje złego.
5,0
Układ jezdny
Co tu dużo gadać, świetnie bierze zakręty, stworzony do niezbyt szybkiej jazdy po krętych drogach. Promień skrętu trochę za duży.
Komfort
3,0
Widoczność
No szału nie ma, trzeba się nauczyć, gdzie auto się kończy, ale i tak cofanie bywa na czuja. Okropne słupki przednie i zła widoczność przez tylną szybę. Lusterka ok.
4,0
Ergonomia
Brak ekranu dotykowego akurat odbieram na plus. W mojej wersji nie ma za dużo bajerów, więc obsługa jest prosta i łatwa do opanowania. Wygodne sterowanie komp. i radiem z kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawy nie zawsze wieją tam gdzie bym chciał, ale chłodzenie działa sprawnie. Trochę długo trwa nagrzanie wnętrza w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco. Z tyłu rzadko kogo wożę, jeździmy z żoną we dwójkę :)
4,0
Wyciszenie
Do 90 km/h komfortowo, powyżej słychać silnik i szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe potrafi zejść do 5,6 l/100 km. Na autostradzie ciężko zjechać poniżej 7,5. W mieście 7-7,5 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Udało mi się kupić to auto w bardzo dobrej cenie. Patrząc po konkurencji za te pieniądze stać mnie byłoby najwyżej na segment B.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic złego się nie dzieje. Żadnych luzów, zero wycieków, zawieszenie nie stuka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 105KM 77kW
[l/100km]