Ładny, ergonomiczny o samochód świetnych właściwościach jezdnych i dający wiele przyjemności z prowadzenia. 105 konny benzynowy silnik nie pozwala nacieszyć się jazdą w 100% ale pozwala w miarę komfortowo i szybko przemieszczać się także na długich dystansach. Niedociągnięcia w wygodzie (siedzisko fotela) może dawać się we znaki na długich trasach.
Wrażenia
3,0
Silnik
105 konny silnik jest relatywnie cichy (a na pewno nie uciążliwy), nawet przy wysokich obrotach i prędkościach, natomiast dynamika i elastyczność pozostawiają wiele do życzenia. Jako taką moc czuje się powyżej 3,8-4,0 tys obrotów. Ogólnie uważam, że jest za słaby dla tego samochodu ale tragedii nie ma.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń, zmiana przełożeń bezproblemowa. Zestopniowanie nie daje powodu do narzekań (może jedynie zbyt \"krótka\" dwójka)
5,0
Układ jezdny
Największy plus samochodu - zakręty to czysta przyjemność, aż kusi aby wchodzić w nie z nierozsądną prędkością. Zawieszenie relatywnie twarde ale jak dla mnie wystarczająco komfortowe W porównaniu do Opla Astry i Skody Octavii którymi mam okazję sporo jeździć to inna liga.
Komfort
3,0
Widoczność
Najpierw plusy: widoczność do tyłu bardzo dobra, do przodu raczej średnia (szerokie i pochylone słupki - standard w dzisiejszych samochodach). Fatalnie jest natomiast z widoczności w prawą stronę - przy moim ustawieniu foteli nie jestem w stanie na wielu skrzyżowaniach (szczególnie jeżeli kąt skrzyżowania jest nieco inny niż 90stopni) zobaczyć bez sporego \"wyginania się\" czy coś nadjeżdża z prawej strony. Przeszkadza zagłówek prawego fotela i szeroki słupek
4,0
Ergonomia
Do tej pory bez większych zastrzeżeń, przełączniki dobrze rozmieszczone, wygodna kierownica, świetny podłokietnik i dobrze umiejscowiona gałka zmiany biegów. Sterowanie radiem i komputerem w kierownicy mogłoby być lepsze (górnych przycisków trzeba \"szukać\", gdyż są lekko pochylone, nie są w jednej płaszczyźnie z pozostałymi). Świetne oświetlenie i podświetlenie kabiny. Schowki i wnęki - ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja (automatyczna) wydajna i cicha. Ogrzewanie - brak danych, samochód jeszcze nie użytkowany zimą
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu - ilość miejsca w normie dla klasy. Wizualnie ze względu na zabudowany kokpit wydaje się że jest ciasno, w praktyce jest ok. Z tyłu mniej miejsca na nogi niż w Astrze i Octavii, ale osoby o przeciętnym wzroście nie powinny narzekać. Bagażnik z pełnym kołem zapasowym (273l) stanowczo za mały. Duży minus - dla mnie niewygodne siedzisko fotela, jakby za wąskie lub źle wyprofilowane, daje wrażenie ucisku uda (szczególnie lewego), mam nadzieję że się przyzwyczaję i dostosuję bo może to być uciążliwe. Oparcie fotela wygodnie i dobrze wyprofilowane z dobrym bocznym trzymaniem. Fotele twarde (takie lubię ja i mój kręgosłup). W Astrze fotele były dla mnie idealne, w Octavii są słabe, za miękkie i męczą kręgosłup. W Fordzie na początku wydaje się że jest świetnie (nie gorzej niż w Astrze) ale to uciskające siedzisko bardzo psuje dobre wrażenia - może to być indywidualna sprawa. Dodam że jestem raczej szczupły, osoby o większej tuszy powinny dobrze przymierzyć się do tych foteli bo naprawdę mogą okazać się za wąskie (podkreślam że mówię o siedzisku a nie oparciu)
4,0
Wyciszenie
Dźwięk silnika nie jest uciążliwy, przy prędkościach 120-140 km/h w środku komfortowo.Do tej pory żadnych skrzypień i trzasków ale przebieg jest za mały aby to oceniać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny przeglądów i napraw - brak danych.
Spalanie wg komputera na dystansie ok 2 tys km, cykl mieszany z przewagą (60-70%) jazdy miejskiej - 7,5 l/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno oceniać przy małym przebiegu i krótkim okresie używania
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno oceniać przy małym przebiegu i krótkim okresie używania
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 105KM 77kW
[l/100km]