Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d

Focuspokus, 10 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Stereotypy się nie potwierdziły. Stop malkontentom i negującym downsazing.
5,0
Całokształt
Ponadczasowy wygląd, może się podobać, często kierowcy ustępują drogi umożliwiając wyprzedzenie, kiedy widzą w lusterku nadjeżdżającego Focusa. Wygląda na szybki i taki jest.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie powiem- obawy były. Ale ten samochód łamie wszelkie stereotypy, nie ma drgań, świetny system akustyczny kiedy auto się schładza po ostrej jeździe. Ciekawe rozwiązania technologiczne.
5,0
Skrzynia biegów
Jedna z lepszych, a naprawdę wiem co mówię, bo jeździłem wieloma samochodami. Toyotę i Kia bije na głowę, precyzyjna, fajnie leży w dłoni, nienawidzę okrągłych gałek jak w Audi czy VW.
5,0
Układ jezdny
Ciasne zakręty na szóstym biegu i 130 km/h- Focusem to możliwe. Zero stuków, auto płynie, jest super wyważone, jadąc czerpie się ogromną przyjemność z jazdy, nawet powyżej 180 km/h nie dzieje się nic co może niepokoić. Prędkości nie czuć.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń, duże lusterka, minimalizacja martwego punktu, widoczność na boki i do tyłu optymalna, tylni słupek nie zasłania widoczności przy cofaniu, jazda na tyłu na lusterka dziecinnie prosta, podgrzewa przednia szyba i lusterka zapewniają zawsze 100 % widoczność.
4,0
Ergonomia
Auto pali tyle jak szybko się jedzie. Jeśli chcę się cieszyć wolną jazdą potrafi spalić 5,2 l/100 km, ale jeśli mi się śpieszy i chcę mieć podczas jazdy emocje (częste redukcje biegów w zakrętach, przy wyprzedzaniu) to 6,4 l/100 km to norma. Tej bariery nigdy nie przekroczył. Więc jest OK.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super wydajna. Szyby odparowują w 10 sekund. Oszczędzając klimę można jeździć na nawiewach, szybko się nagrzewa zarówno wnętrze jak i silnik. Brak zastrzeżeń do klimatyzacji. Działa bardzo sprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonała pozycja za kierownicą, ale muszę przyznać, że siedzenia dość twarde, jednak dla mnie to zaleta. Z tyłu wbrew pozorom sporo miejsca, może pasażer siedzący w środku poczuje dyskomfort jeśli mierzy ponad 180 cm ale nie można mieć wszystkiego.
5,0
Wyciszenie
Silnik którego nie słychać na wolnych obrotach i ta pięknie pracująca turbinka. Najpiękniej chodzi w zakresie zmiany biegów 2-4, głosy z zewnątrz mało słyszalne. Ocena jak najbardziej bardzo dobra.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wychodzę z założenia, że jak kogoś stać na samochód to i na jego utrzymanie. Jeżdżę sporo, ale realnie oceniając są dużo droższe w utrzymaniu pojazdy i są tańsze. Cena adekwatna do modelu i prestiżu auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak powyżej. 60 tys. z kawałkiem za auto w wersji edition, z 6-cio biegową skrzynią, samo parkujące, z systemem start-stop, czujnikami parkowania i wieloma innymi udogodnieniami to reklama sama za siebie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co- brak. Mam spore doświadczenia z różnymi samochodami i nie zamieniłbym Focusa nawet na Audi czy VW. Inne marki jak np. Kia czy Hyundai, a nawet Toyota się chowają. Wiem co mówię, wszystkie te marki długo testowałem, różne modele i silniki. Wsiadam do Forda i wiem, że jestem u siebie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Hatchback 5d