Silnik
: Stereotypy się nie potwierdziły. Stop malkontentom i negującym downsazing.
5,0
Całokształt
Ponadczasowy wygląd, może się podobać, często kierowcy ustępują drogi umożliwiając wyprzedzenie, kiedy widzą w lusterku nadjeżdżającego Focusa. Wygląda na szybki i taki jest.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie powiem- obawy były. Ale ten samochód łamie wszelkie stereotypy, nie ma drgań, świetny system akustyczny kiedy auto się schładza po ostrej jeździe. Ciekawe rozwiązania technologiczne.
5,0
Skrzynia biegów
Jedna z lepszych, a naprawdę wiem co mówię, bo jeździłem wieloma samochodami. Toyotę i Kia bije na głowę, precyzyjna, fajnie leży w dłoni, nienawidzę okrągłych gałek jak w Audi czy VW.
5,0
Układ jezdny
Ciasne zakręty na szóstym biegu i 130 km/h- Focusem to możliwe. Zero stuków, auto płynie, jest super wyważone, jadąc czerpie się ogromną przyjemność z jazdy, nawet powyżej 180 km/h nie dzieje się nic co może niepokoić. Prędkości nie czuć.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń, duże lusterka, minimalizacja martwego punktu, widoczność na boki i do tyłu optymalna, tylni słupek nie zasłania widoczności przy cofaniu, jazda na tyłu na lusterka dziecinnie prosta, podgrzewa przednia szyba i lusterka zapewniają zawsze 100 % widoczność.
4,0
Ergonomia
Auto pali tyle jak szybko się jedzie. Jeśli chcę się cieszyć wolną jazdą potrafi spalić 5,2 l/100 km, ale jeśli mi się śpieszy i chcę mieć podczas jazdy emocje (częste redukcje biegów w zakrętach, przy wyprzedzaniu) to 6,4 l/100 km to norma. Tej bariery nigdy nie przekroczył. Więc jest OK.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super wydajna. Szyby odparowują w 10 sekund. Oszczędzając klimę można jeździć na nawiewach, szybko się nagrzewa zarówno wnętrze jak i silnik. Brak zastrzeżeń do klimatyzacji. Działa bardzo sprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonała pozycja za kierownicą, ale muszę przyznać, że siedzenia dość twarde, jednak dla mnie to zaleta. Z tyłu wbrew pozorom sporo miejsca, może pasażer siedzący w środku poczuje dyskomfort jeśli mierzy ponad 180 cm ale nie można mieć wszystkiego.
5,0
Wyciszenie
Silnik którego nie słychać na wolnych obrotach i ta pięknie pracująca turbinka. Najpiękniej chodzi w zakresie zmiany biegów 2-4, głosy z zewnątrz mało słyszalne. Ocena jak najbardziej bardzo dobra.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wychodzę z założenia, że jak kogoś stać na samochód to i na jego utrzymanie. Jeżdżę sporo, ale realnie oceniając są dużo droższe w utrzymaniu pojazdy i są tańsze. Cena adekwatna do modelu i prestiżu auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak powyżej. 60 tys. z kawałkiem za auto w wersji edition, z 6-cio biegową skrzynią, samo parkujące, z systemem start-stop, czujnikami parkowania i wieloma innymi udogodnieniami to reklama sama za siebie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co- brak. Mam spore doświadczenia z różnymi samochodami i nie zamieniłbym Focusa nawet na Audi czy VW. Inne marki jak np. Kia czy Hyundai, a nawet Toyota się chowają. Wiem co mówię, wszystkie te marki długo testowałem, różne modele i silniki. Wsiadam do Forda i wiem, że jestem u siebie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
[l/100km]