Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d

Kamil26, 11 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pierwsza myśl, 1 litr pojemności i 125KM? Niemożliwe... A jednak! Silnik jest bardzo dynamiczny niczym nie odbiega od standardowych 1.6 120KM. Ford podaje, że żywotność silnika wynosi 240 tysięcy kilometrów. Jak będzie? Zobaczymy ale po blisko 5 tysiącach jestem zadowolony.
5,0
Całokształt
Idealne połączenie dynamicznej jazdy i niskiego zużycia paliwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak to bywa w silnikach benzynowych, samochód potrzebuje wyższych obrotów. Świetnie wyciszony a przy wyższych obrotach słychać wspaniały pomruk. Jak na jednostkę której pojemność to 3 puszki Coli jest bardzo elastyczny.
5,0
Skrzynia biegów
Tak płynnie biegów nie zmieniałem od dawna. Bardzo dopracowana 6-biegowa skrzynia świetnie współpracuje z litrową jednostką.
5,0
Układ jezdny
Samochód świetnie trzyma się drogi, reakcja kierownicy jest niemalże natychmiastowa, tak jak hamulców. Nie zapomnijmy o systemie TVC, który jest w Focusie w standardzie, czyli poprawienie bezpieczeństwa przy wchodzeniu w zakręty z większą prędkością, także na śliskiej nawierzchni.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność to kwestia przyzwyczajenia. w poprzednim samochodzie (Suzuki SX4) belka zasłaniała widoczność przy skręcaniu, więc Focus wypada o wiele lepiej choć nie jest to perfekcja jeśli chodzi o tylną szybę, no ale od czego są czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Kierownica wielofunkcyjna, klimatyzacja, wyloty powietrza, sterowanie światłami, wszystko jest jak najbardziej dopasowane do kierowcy aby jak najmniej uwagi skupiał na urządzeniach a więcej uwagi na drodze. Kompletu punktów nie ma z racji wyświetlacza komputera pokładowego, który mógłby być większy i czytelniejszy jak wyświetlacz od zestawu multimedialnego (czytelniejsze są w wersjach z USA)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dlaczego 4 gwiazdki a nie 5? Ano dlatego, że klimatyzacja dość głośno pracuje, nie jest to nie wiadomo jaka wada ale do perfekcji troszkę jej brakuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli chodzi o przestrzeń dla kierowcy, jest jej bardzo dużo a stwierdzam mając 190cm wzrostu. Kierowca i pasażer z przodu mają jej dużo. Na kanapie z tyłu osobiście zalecam dwóch pasażerów, gdyż mogą wygodnie posiedzieć i włożyć kubki do specjalnego uchwytu zamontowanego w środkowej części kanapy.
5,0
Wyciszenie
Tak cichym samochodem nie jeździłem a miałem już do dyspozycji wiele limuzyn z rocznika 2012/2013. Czasem się człowiek zastanawia czy silnik nadal pracuje bo go w ogóle nie słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zasięg wynosi około 800km, jeśli chodzi o spalanie na trasie jest dość niskie, w mieście jest to granica 7l co także, mimo że producent podawał niższe, jest to bardzo dobry wynik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Około 80 tysięcy za pojazd w najbogatszej wersji bez nawigacji, systemu automatycznego parkowania czy nawet czujników parkowania z przodu jest to przesada lecz Ford zyskuje na wykończeniu siedzeń z bokami dopasowanymi do sportowej jazdy, systemem audio z 9 głośnikami, przyciskiem Ford Power (zapłon), automatyczną klimatyzacją dwustrefową.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Hatchback 5d