Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d facelifting

Witek, 7 lat temu
Silnik 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Przyklejony do drogi w zakrętach.
5,0
Całokształt
Auto wybierałem na spokojnie. Najpierw tylko internet i porównywanie tabelek. Kandydatów do jazd próbnych zostało 5: Mazda 3 2.0 165 KM, Ford Focus 1.5 182 KM, Nissan Pulsar 1.6 192 KM, Hyundai i30 1.6 184 KM i Opel Astra 1.6 200 KM. Początkowo Ford wcale nie był żadnym faworytem. Wizualnie najbardziej podobała mi się Mazda, ale silnik bez turbo i słabe możliwości konfiguracji wyposażenia ją skreśliły. Nissan okazał się taki jakiś bez wyrazu. Hyundai nawet się podobał, ale cenowo wychodził trochę za dużo (zbyt bogate wyposażenie standardowe), Opel był blisko zakupu, ale ostatecznie zdecydowałem się na Forda. Szybko się w Fordzie zakochałem i miłość trwa. Bardzo ładnie się prezentuje zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Jest bardzo łatwo konfigurowalny, wszystko co się chce można sobie dołożyć, a z wielu rzeczy, których się nie chce można zrezygnować. Najlepsze właściwości trakcyjne z wszystkich próbowanych aut. Mało pali - mniej niż poprzedni samochód (Hyundai i30 i.6 126 KM), a przy tym jest dużo bardziej dynamiczny.
Wrażenia
5,0
Silnik
182 KM to sporo, chociaż jak się trochę pojeździ, to łatwo się przyzwyczaić. Potem po przesiadce do innego auta, jest wrażenie, że w ogóle się nie jedzie. Turbo włącza się od 1500 rpm.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu. Działa płynnie, dobrze zestopniowana. Na 2 można pociągnąć do 100 km/h. Na 6 przy 100 km/h jest trochę ponad 2000 obrotów.
5,0
Układ jezdny
Po prostu klasa. W zakrętach, na rondach, zjazdach auto przyklejone do drogi. Dobrze wyczuwa się moment utraty przyczepności i łatwo go kontrolować. Błędy kierowcy naprawi ESP. Początkowo obawiałem się tego systemu, ale w praktyce działa bardzo fajnie - przy lekkim poślizgu nic się nie dzieje - włącza się, kiedy naprawdę potrzeba.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych uwag co do samej widoczności. W połączaniu z czujnikami parkowania (przód, tył, boki) i kamerą cofania, wszelkie manewry parkingowa są bardzo bezpieczne i łatwe.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Wszelkie rozwiązania przemyślane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa, nie śmierdzi i co najważniejsze jej działania nie obniża dynamiki auta. W poprzednim samochodzie obciążenie klimą było wyczuwalne (większe spalanie i słabsza dynamika). Co do ogrzewania, to z pełnym pakietem winter (przednia szyba, kierownica i fotele), żadna zima nie straszna. Parkuję pod blokiem i codziennie ruszam do pracy o 7:00 rano, skrobanie szyby to była moja zmora. W Fordzie podgrzewana przednia szyba to to prostu bajka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wszystko jest dość zabudowane, ale dla mnie to osobiście zaleta. Z tyłu mogłoby być więcej miejsca dla pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, jak na klasę kompakt.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam dość dziwny styl jazdy. Staram się jak najmniej hamować, dynamicznie pokonuję zakręty/ronda. Do tego mam dobrą drogę do pracy. Efekt tego jest taki, że średnie spalanie za cały okres użytkowania to ok 5,5 l./100 km. Wydaje mi się, że to bardzo dobrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena niższa niż u konkurencji. To własnie głównie ceną wygrał u mnie Focus z Astrą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po blisko półtora roku użytkowania i 25 tys. km. na razie najmniejszej usterki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i mam nadzieję, że tak już zostanie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting