Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d facelifting

TheVoytekBear, 8 lat temu
Silnik 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Ksenony - wiedziałem, że są lepsze, ale nie spodziewałem się aż takiej poprawy widoczności względem halogenów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pęknięcie tłoka skutkujące koniecznością wymiany silnika.
1,0
Całokształt
Niestety po 8 latach muszę mocno zredagować swoją opinię o tym aucie. Treść oceny wystawionej na początku użytkowania pozostawiam poniżej bo w kwestii wrażeń z jazdy nic się nie zmieniło. Niestety okazało się, że silnik EcoBoost 1.5 (4-cylindrowy) jest bublem. Do przebiegu ok 150 000KM musiałem DWUKROTNIE wymienić silnik. Za każdym razem ten sam powód: pęknięcie tłoka. Po pierwszej awarii było bardzo mało informacji na ten temat, po drugiej pogrzebałem w Internecie jeszcze raz i okazało się, że jest to dość powszechny przypadek. Auto wybierałem pół roku. Głównym motywem była słaba moc poprzedniego i wynikające z tego czasami niebezpieczne, a czasami niekomfortowe sytuacje na trasie. Zrobiłem dość porządny przegląd rynku, wybrałem się na kilka jazd próbnych (Hyundai i30, Mazda 3 i Honda Civic). Nad konfiguratorami i testami video spędziłem dosłownie dziesiątki godzin. Pierwszą i ostatnią myślą był Focus i nie żałuję tej decyzji. Wybrałem benzynę bo dużo jeżdżę po mieście (codziennie do pracy). Kilka razy w miesiącu wyjeżdżam też w trasy poza miasto (autostrady, drogi krajowe). W tej chwili auto mam ponad pół roku, Zrobiłem nim już 12kkm i cały czas jestem zadowolony. Prowadzi się jak Focus (czyli bardzo dobrze), nie było z nim żadnych problemów, jest dobrze wyciszony i wyposażony. 182 koni to optymalna moc do komfortowej jazdy (nie wgniata w fotel, ale nie pozostawia wątpliwości, że zdążymy wyprzedzić tira. Albo kilka.) Generalnie do tej mocy człowiek się szybko przyzwyczaja. Szczególnie godne rozważenia są adaptacyjne bi-ksenony. Poza tym, że w porównaniu do H1 w Bravo robią przed maską dzień o każdej porze nocy, funkcje adaptacyjne (zwłaszcza oświetlanie i doświetlanie zakrętów) bardzo ułatwiają jazdę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zero problemów, elastyczny, wystarczająca moc do komfortowej jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, umiejscowiona w wygodnym miejscu dla kierowcy (trzeba się na początku przyzwyczaić, że jest wyżej niż w niektórych autach), ale potem się to docenia.
5,0
Układ jezdny
W końcu to Focus :) Dobrze trzyma się drogi, ale nie jest przesadnie twardy.
4,0
Karoseria
Po 7 latach początki korozji na klapie bagażnika, kruszenie lakieru na tylnym nadkolu na styku ze zderzakiem.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dobra nawet przy fotelu ustawionym na maxa w dół (mam 175cm wzrostu). Są kąty, przy których odczuwalnie przeszkadzają słupki A (jak w większości nowych aut). Tylna szyba służy do obserwacji ruchu, ale nie do cofania (również, jak w większości nowych aut). Na plus dla widoczności są opcjonalne adaptacyjne bi-ksenony.
5,0
Ergonomia
Kierowca ma wszystko pod ręką - od przełączników okien, przez kontrolki na desce rozdzielczej, a na schowku na okulary skończywszy (osiągnięto to kosztem wrażenia delikatnej "ciasnoty" kabiny z przodu, ale mi to nie przeszkadza). W wersji Titanium podłokietnik jest wysuwany, więc nie ma problemu z jego użytecznością. W tej samej wersji jest zapadka na napój, dzięki czemu nawet duża butelka nie utrudnia dostępu do lewarka skrzyni biegów (w niektórych autach taką butelkę trzeba omijać ręką).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja schładza wnętrze dosyć szybko (chłodniejsze powietrze czuć poniżej minuty od włączenia silnika). Okupione to jest dużym hałasem na początku jazdy w upalny dzień, ale jakoś ta wymiana powietrza musi zachodzić. Zimą nie jest źle - silnik w miarę sprawnie nagrzewa się do temperatury, która powoduje lekkie uniesienie wskaźnika cieczy chłodzącej (czemu towarzyszy dostępność nawiewu ciepłego powietrza). W wersjach z dieslem może być gorzej ze względu na wyższą sprawność silnika. Na "pierwszym kilometrze" dogrzać pomagają się podgrzewane fotele i kierownica.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wydaje mi się, że w Bravo było więcej miejsca (ta sama klasa pojazdu). Z przodu to nie ma znaczenia, bo jest wygodnie. z tyłu nie jeździłem.
5,0
Wyciszenie
Są pojazdy lepiej wyciszone, ale ocena tutaj dotyczy tej klasy pojazdu (kompakt). Jeżdżąc po mieście da się rozmawiać przez zestaw głośnomówiący normalnym tonem (nie podnosząc głosu). Silnik słychać tylko przy przyspieszaniu i to na wyższych obrotach (czyli rzadko). Na autostradzie słychać głównie opony i szum powietrza, ale w znacznie mniejszym stopniu niż to miało miejsce w Bravo. Silnik znowu słychać tylko przy przyspieszaniu (mówimy tu o prędkościach autostradowych, czyli wyjściowe jest 140km/h przy 3000RPM)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
180KM w benzynie swoje musi wypić. Co prawda uświadomiono mnie niedawno, że wolnossące jednostki o podobnej mocy jednak palą dużo więcej, ale jazda na LPG to to nie jest :) Oczywiście mowa tu tylko o kosztach paliwa, bo nic innego się nie działo. Długofalowo odpadają wszelkie kosztowne niedogodności związane z posiadaniem diesla (ad blue, DPF, EGR). Wymiana oleju po 10kkm w ASO kosztowała ok 300 zł, w tym olej. Producent zaleca wymianę co 20kkm, ale z moim stylem jazdy lepiej to robić częściej ;).
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak już pisałem w ocenie ogólnej, nad konfiguratorami różnych marek spędziłem sporo czasu. Przy dobraniu silnika i wyposażenia, które chciałem mieć (biorąc pod uwagę ówczesne rabaty na wyposażenie) nie było lepszej oferty (pomijam fakt, że niektórych elementów wyposażenia inne marki w tej klasie nie oferowały). Oczywiście pomijam azjatycką egzotykę, która i tak w wyższych wersjach silnikowych i wyposażenia wcale tania nie jest. Reasumując: za te pieniądze nie dało się kupić nic lepszego (czyt. bardziej spełniającego moje potrzeby).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 7 latach pierwsze wykwity korozji na klapie bagażnika, kruszenie lakieru tylnego nadkola przy zderzaku.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2 awarie silnika polegające na pęknięciu tłoka.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting