Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d facelifting
WIL,
ponad rok temu
Silnik 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
45 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
3,36
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
3,0
Całokształt
Fajne auto, ale się popsuło.
Wrażenia
1,0
Silnik
Dynamiczny, 240 Nm momentu obrotowego dostępne w zakresie 1600 - 4000 o/m pozwala spokojnie wyprzedzać. Mocy aż nadto do jazdy 3 osób z bagażem. Szkoda, że się zepsuł.
4,0
Skrzynia biegów
Ok, krótki skok, precyzyjna.
5,0
Układ jezdny
Auto jedzie jak po sznurku.
4,0
Karoseria
Po 7 latach nie widać korozji.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód maski niewidoczny. Tylna szyba ogranicza widoczność. Dobrze jest mieć czujniki parkowania chociaż z tyłu.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko pod ręką. Trochę absorbujące jest włączanie świateł przeciwmgielnych no i po przesiadce ze skody ciągle nie mogę się przyzwyczaić do sposobu regulacji prędkości wycieraczek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą dość szybko się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażer za wysokim kierowcą jakoś się mieści...
4,0
Wyciszenie
Przy autostradowych prędkościach robi się głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie 6.8 l/100 km gdzie 30% przebiegu to miasto.
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto miało awarię, której serwis Forda nawet nie próbował naprawiać. To obniża jakość.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdzono.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik padł po 35000 km. Serwis stwierdził, że jest nie do naprawy. Wszystkie przeglądy i wymiany oleju były robione na czas w autoryzowanym serwisie. Wymiana silnika na nowy kosztowała 22000 PLN.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
[l/100km]