Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d facelifting
kayenne1,
6 lat temu
Silnik 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
23 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Awaria sprzęgła a w konsekwencji dwumasy. Wentylacja, która niemal nie działa.
4,0
Całokształt
Samochód, który sprawia przyjemność z jazdy, nie przez miesiąc, ale po 2 latach także.
Drobne minusy to brak schowka na okulary, na drobiazgi np pilot. Dobrze jeździ, starannie wykonany, ma bogate wyposażenie, no i cieszy. Z 3 samochodów którymi dysponuję najchętniej jeżdżę właśnie nim.
update, po 75 kkm cieszy nawet jeszcze bardziej:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka elastyczna, dynamiczna, i oszczędna. Można się tym toczyć, ale gdy potrzeba momentu to nie ma stresu np przy wyprzedzaniu. Fajnie reaguje tak na dodanie jak i zdjęcie nogi z gazu.
Nieco brak momentu do 1500/min, od ok 1800/ min już idzie. No ale od czego jest rewelacyjnie zestopniowana i precyzyjna skrzynia...
5,0
Skrzynia biegów
Niebywałe, żeby do auta budżetowego trafiła tak precyzyjna skrzynia. Zmiana biegów to przyjemność. Cała zabawę zepsuło awaryjne sprzęgło i całkowita ignorancja ze strony Ford Polska. Kontakt niemożliwy.
5,0
Układ jezdny
Kolejne 5/5. Nie trafiłem jeszcze na autko,, które dotrzymałoby kroku nowemu Focusowi, a w górach to już papa:). On trzyma się jakby był przyklejony, ma niebywałą rezerwę bezpieczeństwa w zakrętach, a gdy już idzie się po bandzie, to jest przewidywalny i przyjemnie koryguje się jego tor jazdy.
4,0
Karoseria
Ładny, dobrze skrojony kompakt.
Komfort
4,0
Widoczność
Co najmniej dobra. Do tyłu także jest ok.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, w zasięgu wzroku i ręki, intuicyjna obsługa, nie musiałem czytać instrukcji a to mój pierwszy ford. Bardzo wygodne, dobrze trzymające fotele, przynajmniej w ST line.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajność co najwyżej średnia, Serwis twierdzi, że ten typ tak ma...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest przestronnie, z tyłu gorzej, ale to kompakt.
5,0
Wyciszenie
Cichutko i komfortowo, nawet przy wyższych predkościach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobry i tani.
5,0
Stosunek jakość/cena
BDB
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi ale irytujące, których serwis nie usunął w ramach gwarancji:- niemiłosiernie skrzypiąca szyba boczna podczas mrozów, zawieszające się radio
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Akcja serwisowa dot. uślizgu sprzęgła w samochodach z ASS polegała na wgraniu softu, który obcinał moment. Niebywałe. Po licznych interwencjach uzyskałem robociznę i wymianę koła dwumasowego w ramach gwarancji, ale za sprzęgło musiałem zapłacić, chociaż to jego wada materiałowa była przyczyną "szarpania" i zniszczenia dwumasy. Rok walki z Fordem. Od ok 25 kkm przebiegu do wymiany przy 36,5 kkm .ASO stanęło na wysokości, Ford Polska nie odpowiadał na korespondencję. Całkowita olewka. Po tym to mój pierwszy i ostatni Ford.
update - 75kkm, sprzęgło i skrzynia pracują idealnie. Nic nie szarpie, nie stuka. Szkoda, że trzeba było takiej walki z Fordem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
[l/100km]