Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d facelifting

Kajko, 6 lat temu
Silnik 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Niby wiedziałem, że cała branża się podnieca tym zawieszeniem, ale jako były właściciel suvów i vanów trochę nie bardzo rozumiałem w czym rzecz, skąd te ochy i achy. Teraz rozumiem i powiadam - nie kupujcie wysokich aut! :) Kupujcie nie za duże, dopracowane konstrukcje. To przepaść w radości jazdy i niekończący się banan na twarzy!
5,0
Całokształt
To jest mój dwudziesty samochód, czwarty salonowy. I najlepszy, jaki kiedykolwiek miałem. Jest idealny, może poza pewną ciasnotą na stanowisku kierowcy. Technicznie - perfekcja. Radość z jazdy jak w pojeździe dwukrotnie droższym. Już się martwię tym co to będzie, gdy przyjdzie jego czas...
Wrażenia
5,0
Silnik
Genialny, wspaniale przyspiesza, pięknie brzmi, pali umiarkowanie. Naprawdę nie wiem, czego jeszcze można by żądać od tej klasy.
5,0
Skrzynia biegów
Nie japońska, ale i nie włoska. Mi pasuje.
5,0
Układ jezdny
No tutaj to już mamy niedoścignione mistrzostwo. Nie ma nic lepszego do 100.000 zł. Pierwszy samochód, którym przyspieszam przed zakrętem. :) Aż zachęca do sprawdzania limitów, kiedy się poślizgnie? :)
4,0
Karoseria
Bardzo ładne auto. W MK IV ładniejszy tył, ale to w sumie tyle w kwestii przewagi nowego modelu... Lakier - jak wszystkie nowe. Ryski robią się od samego patrzenia, raz w roku wizyta u detailera, niestety...
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu gorzej, ale jest kamera cofania i czujniki. Pole widzenia kierowcy - wzorcowe dla klasy.
5,0
Ergonomia
Żadnych zastrzeżeń. Nawet dla kogoś, kto wcześniej nie miał Forda (jak ja) - auto do zżycia się w kilka dni. Po tygodniu jest przedłużeniem kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, klima robi robotę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wokół kierowcy mogłoby być nieco więcej, zahaczam prawą nogą o panel centralny, profilowane siedzenia nie dla podtatusiałych czterdziestolatków, ale idzie przywyknąć. Ale te detale nie zdejmują mi zacieszu z maski :)
5,0
Wyciszenie
Wzorcowe. Jak nie w tej klasie. Mogę porównać tylko z kilkuletnim Audi, to ten poziom. Do 140 km/h można rozmawiać szeptem i słuchać niuansów nagrań klasycznych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W normie, choć spalanie 7.5-8.5 i ubezpieczenie auta za 80k swoje kosztuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra jakość, ale za konkretną cenę. Z moim wyposażeniem Titanium (navi, kamera cofania, czujniki dookoła, dwustrefowa klima, automatyczne parkowanie itp) wyszło lekko ponad 80 k. Za kompakt, który kojarzy się bardziej z repowozem, niż z prestiżem. No nie wiem, Podobny Golf o 20k droższy, a podobno głośniejszy. Ale zabawy z liderami klasy to nie są tanie rzeczy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. To moje czwarte auto prosto z salonu i pierwsze, które nie wymagało żadnego dokręcania, szukania stuków, żadnych awarii softu, nic. Nuda.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting