Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d facelifting
budzian2,
8 lat temu
Silnik 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
3 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Całokształt bardzo dobry
5,0
Całokształt
Jako całokształt uważam, że to bardzo dobry wybór w tej klasie, począwszy od silnika, przez komfort jazdy, użytkowania, elektroniki, bajerów (np. podgrzewana kierownica i szyba) po efektowny wygląd (kolor Candy Red, alufelgi 17", przyciemniane szyby, oświetlenie LED, itp.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobre połączenie dynamiki, elastyczności i spalania. Zazwyczaj jężdzę spokojnie (ale nie zamulam), a kiedy trzeba wyprzedzić jest czym. Może tak nie ciągnie od deklarowanych przez producenta 1700 rpm ale od 2500 już jest dobrze. Znajomy, który przejeździł w życiu sporo samochodów klasy kompakt i teraz jeździ Golfem VIII z silnikiem TSI 1.4 150 km twierdzi, że w Focusie lepiej czuć dynamikę...
4,0
Skrzynia biegów
Skok przełożenia odpowiedni, 6 bieg zazwyczaj do jazdy na trasie, chociaż komputer sugeruje wrzucenie go już powyżej 60 km/h, przy toczeniu się po mieście. Szybkie wyprzedzanie na 5-ce. Nie czuję aby drążek skrzyni był za blisko ręki i powodował nienaturalne skrzywienie ramienia (mam 180 cm), jak to czytałem w kilku testach w internetach.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, Focus z powrotem w czołówce klasy. Mimo elektrycznego wspomagania, dobry przekaz jakości nawierzchni na kierownicę. Dobra średnica zawracania. Trochę bardziej czuć nierówności na opcjonalnych kołach 17" ale z 16" w standardzie jest tak jak powinno być.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, kamera cofania ułatwia menewry do tyłu, maska opadająca do dołu, więc trudniej wyczuć przód, bez czujników.
5,0
Ergonomia
W moim odczuciu wszystko łatwe do opanowania, przyjemne 'skoki' przycisków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre, szybko wychładza, grzeje pewnie też, chociaż jeszcze nie sprawdzone na mrozach. Byłoby idealnie z oddzielnym nawiewem na drugi rząd siedzeń. Podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera (3 poziomy) bardzo szybko grzeją, podgrzewana kierownica i przednia szyba (kilka razy wypróbowane ale nie na mrozie) naprawdę super patent.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco komfortowo dla 4 osób, za mną (180 cm) z łatwością zmieścił się znajomy (190 cm) z nogami i głową.
Trochę przeszkadza obszerna obudowa kolumny kierownicy - mam ją z przymusu ustawioną dosyć wysoko, żeby przy wsiadaniu nie uderzać kolanem o plastikową osłonę. Można się przyzwyczaić...
Bagażnik o foremnych kształtach, może nie za duży ale w wersji z kołem dojazdowym podłoga tworzy idealną płaską powierzchnię z położonymi siedzeniami co dla mnie jest ważniejsze niż trochę pojemniejszy bagażnik...
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, przy normalnej jeździe w zasadzie nie słychać silnika ani pędu powietrza, najwyżej trochę szum opon. Rzeczywiście producent skupił się na tym aspekcie projektowania, widać to między innymi po dwóch oddzielnych uszczelkach w drzwiach. Niewielka różnica w poziomie szumu przy 100 czy 140 km/h. Przy dociśnięciu pedału gazu słychać przyjemny odgłos silnika. Jest ciszej niż w Golf VIII z silnikiem TSI 1.4 150 km, a tym bardziej Octavii z tym samym silnikiem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Usterki brak, przeglądy jeszcze brak.
Przy średnim spalaniu ok 7 - 7,5 l/100 km w proporcji 80 % miasto, reszta wolna trasa z zakrętami i z silnikiem 150 km, uważam na plus.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że za samochód w tej wersji silnikowo-wyposażeniowej za trochę ponad 70 tys. brutto to bardzo dobra cena.
Rocznik 2015, silnik 1.5 150 km Ecoboost, wersja Trend Sport + trochę pakietów - felgi 17", przyciemniane szyby (bardzo praktyczne), piękny kolor Candy Red, itd.,oprócz nawigacji, automatycznego parkowania, czujników parkowania (jest kamera)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie na takie coś
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
[l/100km]