"ciągnie" od ok. 1600 obr/min., cicha praca (oczywiście po rozgrzaniu), b. duże wahania temperatury podczas jazdy (o 20 st. C)
4,0
Skrzynia biegów
czasem "haczy" przy szybkim przełączaniu biegów
5,0
Układ jezdny
REWELACJA, porównując z Octavią I nie ma co porównywać :), jedynym niedociągnięciem jest wpadanie w drgania przy krótkich poprzecznych nierównościach
Komfort
4,0
Widoczność
baaardzo szybko brudzące się szyby boczne doprowadzają mnie do szału
4,0
Ergonomia
Trochę za wysoko umieszczone radio, i zbyt (jak dla mnie) wysoka pozycja za kierownicą
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przy moich 190 cm, da się jeszcze kogoś zmieścić za mną
4,0
Wyciszenie
głośne szumy wiatru przy prędkościach autostradowych
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy mojej dynamicznej jeździe spalanie na poziomie 6.5-7.0, ok. 0.5 litra więcej niż Octavia I TDI
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem go za 62 tys. w wersji FX Silver sedan, z 6 poduszkami, klimatyzacją i ogrzewaną przednią szybą - doskonale
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic się nie zepsuło, ale jakość wykonania wg mnie gorsza niż 4 letniej Octavii, duże szczeliny na decse rozdzielczej, twarde plastiki (oprócz samej deski), marszcząca się tapicerka (po 15 tys.!)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
do 16.000 nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
[l/100km]