Po 2 latach eksploatacji mogę polecać to auto każdemu kto chce mieć auto niedrogie w zakupie,(nie przereklamowane jak audi i bmw) oszczędne i przy tym ładnie wyglądające, większość focusów to firmówki ale jeżeli trafi się na dobry model to jest duża szansa że będzie się sprawował bez problemów. Kupującym diesla polecam wersję bez filtra cząstek stałych (DPF), mniejsze spalanie, mniej problemów z wymianą - po 120 tys km (koszt wymiany ok.2 tys zł). Pamiętajcie - nie każda morda pasuje do Forda :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na swoją masę (1400kg) 109 KM w automacie daje rade, moja żona nie chce zamienić tego auta na żadne inne :-) Kultura pracy silnika 1.6 jest średnia, ale w normalnym użytkowaniu sprawdza się rewelacyjnie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynie oceniam na rewelacyjną ponieważ posiadam wersje z 7-mio stopniową automatyczną
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny z możliwością ustawienia trybu standard, komfort oraz sport.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jak to w sedanie, problemy z parkowaniem przez szerokie słupki z tyłu.
4,0
Ergonomia
Nic w aucie nie skrzypi z plastików, są dobrej jakości, wszystko jest na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera ok, nie jechałem z tyłu ale widzę że czasami brakuje miejsca dla pasażerów :-)
5,0
Wyciszenie
Komfort jazdy porównywalny z autami klasy wyższej, jeżeli ktoś dba o autko i na czas wymienia elementy zawieszenia to nie ma z niczym problemu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na minimalnym poziomie, we Wrocławiu z klimą do 7 litrów, na trasie ok.5,5 litra.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za wygodnego, prawie nowego sedana z dużym bagażnikiem i dieslem pod maską nie jest źle, jest wiele aut na rynku które są droższe a proponują tyle samo - czasami mniej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam póki co żadnych problemów, trudno się przyczepić do czegokolwiek, trochę skrzypi szyba kierowcy na nierównej drodze.(po lekkim uchyleniu okna przestaje).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niedawno po 90 tys wymieniłem tuleje górne (cukierki) na tylnych wahaczach, reszta nieruszona, zawieszenie trwałe jak na polskie drogi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
[l/100km]