Silnik
: Dynamiczny i oszczędny. Brak odczucia turbodziury, momentalna reakcja na gaz, 'zbiera sie' juz od 1600obrmin.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: podatność na rdzę
Silnik
: DPF, EGR
Przeniesienie napędu
: 220 tyś km i dwumas zaczyna dawać o sobie znać
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
W tym roczniku cieżko znaleść lepszy silnik. Zero problemów technicznych, dynamika bardzo dobra, nawet podczas jazdy z 4 pasażerami i bagażem. Turbo dziura praktycznie nie występuje, silnik ochoczo zbiera sie do pracy juz od 1600 obrmin. NAJWIEKSZY plus tego samochodu.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia, precyzyjna, działa lekko i przyjemnie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie wielowahaczowe Forda Focusa to juz legenda. Idealny kompromis pomiędzy sztywnością a komfortem. Nawet w wersji kombi samochód daje wiele frajdy z jazdy po zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń, lusterka duże, widoczność do tyłu wystarczająca, brakuje jedynie fotochromatycznego lusterka.
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie nie działają zbyt szybko, do schłodzenia
agrzania wnętrza potrzeba troche czasu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu bez zastrzeżeń, z tyłu pasażerowie mierzący więcej niz 180cm mogą mieć ciasno. Bagażnik wielki, zawsze wystarczająca ilość miejsca.
3,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych na zimowych oponach. Zawieszenie pracuje cicho i przyjemnie, plastiki dobrze spasowane, nie piszczą.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód użytkowany na trasach około 500 km, z czego około połowa po autostradzie z prędkością 140 kmh. Na oponach letnich spalanie w granicach 5.8, w na oponach zimowych 6.5-7. Miasto od 6.5 w góre, zależy od natężenia ruchu i opon. Na przejechane 220 tyś km, jedynie wycięty DPF i zaślepiony EGR, poza tym zero problemów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
210 tyśiecy i pękniety przewód łączący intercooler z kolektorem, wiecej nie odnotowano:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na 220 tyś przebiegu jedynie wycięty DPF i zaślepiony EGR. Reszta bez problemów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
[l/100km]