Zawieszenie
: Nie będe wkurzał zwolenników diesli bo im i tak sie nie przetłumaczy ale jak Ford to tylko benzyna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
2,0
Całokształt
W porównaniu z Mk1 porażka.Ciągłe problemy z osprzetem silnika(wysiadające czujniki) Jak Ford to tylko benzyna bo diesle rujnują zwykłego zjadacza chleba.
Wrażenia
2,0
Silnik
Diesel tragiczny 2,0 Tdci w porównaniu z Focusem Mk1 2.0 benzyna był słaby głosny generalnie beznadziejny- tylko moment obrotowy na starcie go ratował w generalnej ocenie ale co mu po tym jak i tak benzynie nie dorasta do pięt.
3,0
Skrzynia biegów
Dużo mniej precyzyjna jak w Focusie Mk1
5,0
Układ jezdny
przyklejony do drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Miałem go na seryjnych 17" alufelgach z oponami 205/50/17 i baardzo przyzwoicie wybierał nierównosci.
4,0
Ergonomia
Nadal wkurzająca maska otwierana z kluczyka.reszta raczej intuicyjna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na diesla bardzo szybko grzał zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu z Focusem Mk1 duuuużo więcej miejsca.
4,0
Wyciszenie
Przyzwoicie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Diesle są koszmarnie drogie w utzrymaniu.Co z tego że jeździ sie tanio jak koszty eksploatacyjne są masakryczne.Dla zwykłego zjadacza chleba robiącego poniżej 25000 km rocznie bardziej rozsądnym wyborem jest benzyna.
4,0
Stosunek jakość/cena
Co ciekawe Focusy sa klasowo niższe od Mondeo a w rynku wtórnym w tym samym roczniku sa droższe.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wieczne problemy z osprzetem silnika(czujniki)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po roku użytkowania padła przepustnica za 1800zł.Tragedia
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
[l/100km]