W porównaniu z Focusem MK1 wypada baaardzo blado.Jest prosty kanciaty(taki Niemiecki jak VW)brak mu finezji ale za to większy i bardziej praktyczny. W ogólnej mojej ocenie Focus Mk1 wygrywa z Focusem mk2 z ogromną przewagą(chyba że jest to wersja ST lub RS)
Wrażenia
2,0
Silnik
Mój Focus napędzany jest silnikiem 2.0TdCi i moja ocena jest oceną nie konkretnie tego silnika a ogólnie oceną silników diesla.Jak ktoś przez całe życie jeździł benzyną to niech nie myśli że diesel będzie lekarstwem na tańszą jazdę.Diesle są okropne klekoczą nie mają dynamiki jak benzyna o podobnej mocy a i oszczędność znikoma bo co z tego ze pali mniej jak częściej trzeba odwiedzić serwis.Wolę auto w benzynie co pali więcej .Dla mnie diesel to tragedia.
4,0
Skrzynia biegów
W MK1 była krótsza i bardziej precyzyjna ale i tak wypada dobrze.
5,0
Układ jezdny
Najlepsze auto w tym segmencie.Trzyma się jak przyklejone
Komfort
4,0
Widoczność
Przyzwoicie.
4,0
Ergonomia
Większość przycisków sterowana intuicyjnie jedynie czasami przy wrzucaniu 3 biegu przekręcałem palcem pokrętło od głośności w seryjnej navigacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na diesla rewelacja.Zimą po przejechaniu 1Km już wiało lekkim ciepełkiem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu z Mk1 duuuuużo więcej miejsca.Duży plus:)
4,0
Wyciszenie
Generalnie przyzwoicie ale C-Max jest lepiej wyciszony
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W porównaniu z benzyną koszty utrzymania Diesla są straszne.Na 6 aut jakie w życiu miałem to był mój pierwszy diesel i ostatni.Pozbyłem się szybkobieżnego traktora.