Silnik
: bardzo silny i mało pali, doskonała kultura pracy.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. Mało pali, jest na prawdę dynamiczny, pakowny i wygodny. Dla mnie to świetny samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichy i bardzo przyjemnie pracujący. Czasem jak jest całkowicie zimny to szarpnie na bardzo małych obrotach ale po chwili pracuje doskonale. Jest bardzo silny i elastyczny. Wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu. Staram się utrzymywać samochód między 2000 a 3000 obrotów, bo mam wrażenie, że tak pracuje najlepiej. Nie zauważyłem turbo dziury. Wystarczy 1800-2000 obrotów i wyprzedzamy bez problemów TIRa czy kilka samochodów. Nawet przy wysokich obrotach jest cicho.
Podobno najlepsze diesle to 1,6 i 2,0. 1,8 ponoć bardziej awaryjny.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo łatwo i precyzyjnie zmienia biegi. Podobno to zasługa również dwu-masowego koła zamachowego ale tego nie wiem.
5,0
Układ jezdny
Przy prędkości 160-180 jedzie stabilnie, w szybkim zakręcie też nie ma najmniejszych problemów. To wizytówka forda.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie zwracam na tą cechę szczególnej uwagi. Dla mnie wystarczy.
4,0
Ergonomia
Mam problem z kubkami-nie ma ich gdzie umieścić. Fotele mam \"za dopłatą\" - są bardziej kubełkowe i raczej dla szczupłej/średniej osoby ale za to trzymają genialnie. Wszystkie guziki i pokrętła bardzo proste i wygodę. Fotel, kierownica i cała reszta regulowana w szerokim zakresie wiec każdy znajdzie miejsce. Dużo miejsca na nogi z przodu, z tyłu przeciętnie. Schowek przed pasażerem niewygodny. Zegary bardzo czytelne, komputer też prosty.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima automatyczna chłodzi bardzo dobrze, ogrzewanie w trybie automatycznym bardzo szybko ogrzewa wnętrze zimą, zero zaparowania, doskonała funkcja elektrycznego podgrzewania przedniej szyby. Nie ma przeciągów, słychać mały szum na początku podróży ale jak temperatura się wyrówna to jest cicho
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak usiądę wygodnie z przodu to za mną jest średnio z miejscem ale można jechać. To segment C więc jest dobrze. Przednie fotele ogólnie bardzo wygodnie nawet dla osoby jeżdżącej większymi samochodami.
4,0
Wyciszenie
Przy normalnej jeździe jest doskonale, cichutko. Przy prędkości 160-180 za głośno ale to kompakt więc nie narzekam.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem bardzo zadowolony. Wciskam gaz bardzo mocno a mam spalanie średnie liczone na dystansie około 8000 km na poziomie 7,3 litra. Większość miasto.
Samo miasto w korkach to około 8 litrów, autostrada to nawet 9-10 (180km/h). Uważam, że to bardzo dobry wynik zważywszy moc, styl jazdy i jeżdżenie po mieście.
5,0
Stosunek jakość/cena
kosztuje relatywnie mało w stosunku do konkurencji a niczym nie ustępuje innym samochodom a kilka cech ma na doskonałym poziomie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zero problemów przy przebiegu około 98000km
Pewnie po zimie będzie trzeba coś w zawieszeniu wymienić ale trudno mówić o awariach - to zużycie. Tylko czynności serwisowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero problemów przy przebiegu około 98000km
Pewnie po zimie będzie trzeba coś w zawieszeniu wymienić ale trudno mówić o awariach - to zużycie. Tylko czynności serwisowe.
Nie zauważyłem jakichkolwiek problemów na jakie narzekają czasem ludzie - dpf, \"dwumas\" i inne zawiłości typowe dla diesla w doskonałym stanie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
[l/100km]