Karoseria
: na gwarancji tylna klapa, sam musiałem wymienić zardzewiałe zawiasy w 3 letnim aucie...
Inne
: sprzęgło wymienił poprzedni właścicel przy 110000km
5,0
Całokształt
Autkiem przejechałem 45000km przez 2 lata. Paliwo tylko VERVA lub V-power. 0 awarii. Duża przyjemność z jazdy na trasie, na mieście trochę mniejsza. Pod względem spalania nie należy do najbardziej ekonomicznych.
PLUSY:
auto bardzo przestronne
bezawaryjne
dużo tańsze niż konkurencja
136km, 340 Nm :)
świetne zawieszenie i układ kierowniczy
precyzyjna skrzynia biegów
podgrzewana przednia szyba
MINUSY
fatalne w dotyku i wyglądzie plastiki w kokpicie, ale nie trzeszczą
dość głośno pracujące zawieszenie pomimo, że działa rewelacyjnie
nadgorliwe ESP
1 i 2 bieg - za krótkie
Wrażenia
5,0
Silnik
REWELACJA!!!
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjnie wchodzą biegi, lewarek ma krótki skok, 6 bieg to przyjemność. Niestety przez źle dopasowaną 1i2 ciężko jest szybko ruszyć spod świateł. Zabawa zaczyna się od 3.
5,0
Układ jezdny
REWELACJA
aczkolwiek pracuje zbyt głośno
Komfort
5,0
Widoczność
mimo że to kombi wszytko widać
4,0
Ergonomia
schowków mogłoby być więcej
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic był lepszy, za to ogrzewanie przedniej szyby - bezcenne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu SUPER.
3,0
Wyciszenie
To jeden z mankamentów forda.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali trochę dużo - średnio 7,5, przeglądy w przeciętnych cenach, napraw nie było.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za używane 2,5 letnie auto z grupy VAG z takim motorem trzeba dać 50% więcej i liczyć na 50% więcej awarii
w astrze mamy deskę rozdzielczą z lat 90 i stale psujący się DPF
w meganie jest ciaśniej niż w fieście
honda jest 100% droższa niż focus
toyota to nudne wozidełko z punktu A do B
307 stale musi jeździć do serwisu
a w Bravo mamy tylko 1 budę do wyboru
Wg. mnie wśród kompaktów Focus II to najlepszy wybór, zwłaszcza jeśli ktoś lubi szybko jeździć, rzadko odwiedzać warsztat, a znaczek na masce nie jest tak bardzo istotny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniłem lampki tablicy i zawiasy w tylnej klapie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak przez 2 lata i 45000km. Nawet DPF ani razu nie zastrajkował - kompletnie bezobsługowy (jeszcze do 180000km...)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 136KM 100kW
[l/100km]